La Sala de la Canonja de la Seu Vella de Lleida ha acollit aquest matí la presentació de la 4a edició del Grand Tour de Catalunya DAY que organitza l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat i que per primera vegada ha tingut lloc a Lleida on més de 150 professionals han conegut les prop de 400 propostes d’activitats que ofereix enguany el Grand Tour de Catalunya, de les quals 117 d’elles són a la demarcació de Lleida, repartides al llarg de 2.000 quilòmetres de ruta.
La directora de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Arantxa Calvera, ha visitat avui Lleida per explicar una nova edició que també oferirà 25 de les 50 noves experiències enogastronòmiques que s’incorporen als trams 2 i 3 (els trams per on passa Lleida dels 5 trams que hi ha) de la ruta turística Grand Tour de Catalunya passaran per les comarques de Lleida.
L’acte de benvinguda ha comptat amb una gran expectació a la Sala de la Canonja del Turó de la Seu Vella i amb la presència d’altres representants com el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano; la regidora de cultura de l’Ajuntament de Lleida, Pilar Bosch; el director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre; i altres representants i professionals del sector turístic.


Els participants en aquesta jornada van tenir l’oportunitat de viure en primera persona la floració dels arbres fruiters gràcies a experiències diverses a Aitona, com ara degustacions de productes locals i la vista dels camps florits des d’un globus.
En aquest sentit, Calvera ha destacat que “hi han comarques que estan treballant la floració com el Segrià, evidentment Aitona, les Garrigues i l’Urgell, i és important explicar aquesta possibilitat que té Lleida com un dels llocs de capacitat de creixement turístic sostenible, conscient i responsable per la natura, la gastronomia i la cultura”.
La Generalitat dona suport a la Seu Vella com a Patrimoni Mundial de la Unesco
Una vegada finalitzat l’acte, s’ha fet la fotografia de grup amb totes les empreses que han participat, tant empreses d’agències de viatges com agències d’experiències turístiques, per donar suport del sector turístic català a la candidatura de la Seu Vella com a Patrimoni Mundial de la Unesco. La directora de l’Agència Catalana de Turisme ha exposat la proposta que presentaran aquesta mateixa tarda al sector turístic català, un pla d’accions que pretén arribar a 700 empreses en el Tour de Catalunya i que marcarà el pla d’estratègia turística i de màrketing dels propers 4 anys.

Entre les novetats d’aquesta iniciativa turística del Grand Tour de Catalunya hi ha un itinerari circular per conèixer els principals atractius patrimonials i naturals de Catalunya en vehicle, i també amb mobilitat sostenible. Calvera ha destacat com a principals línies d’actuació “el posicionament de Catalunya a nivell enogastronòmic amb la ruta Tasta el Grand Tour de Catalunya i incentivar la mobilitat amb la nova eina de gamificació”. En el marc de la promoció del Grand Your de Catalunya DAY que s’ha celebrat avui s’incorporen 50 experiències enogastronòmiques, 25 de les quals a les comarques de Lleida, en els trams 2 i 3.
Aquest 2025, el pal de paller de la promoció és la celebració de la Regió Mundial de la Gastronomia. Calvera ha detallat que “en el pla d’accions de l’ACT, en col·laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, portem la floració de la plana i la neu dels Pirineus a diverses fires i presentacions en l’àmbit estatal com ara València, Sant Sebastià i Barcelona”.

Per la seva banda, el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, ha explicat que el Grand Tour de Catalunya “és una eina molt útil per fomentar l’orgull de la població local pel nostre patrimoni natural i cultural, perquè permet ensenyar el millor del territori: des dels paratges de la Val d’Aran fins al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i des del romànic de la Vall de Boí fins a la Seu Vella o el monestir de Vallbona de les Monges”.
A més a més, ha subratllat que “és una bona manera de reivindicar les nostres millors experiències gastronòmiques, amb propostes vinculades amb l’oli de la DOP les Garrigues o els vins de la DO Costers del Segre”.

Grand Tour de Catalunya
El Grand Tour de Catalunya és una ruta per conèixer, descobrir, viure, tastar i gaudir de Catalunya en vehicle.
Un road trip circular per descobrir l’essència de Catalunya: connecta icones culturals, paratges naturals i plaers enogastronòmics que defineixen la personalitat d’aquesta terra, tant al medi rural com a l’urbà. Un viatge i molts viatges a la vegada perquè cada viatger se’l pot organitzar al seu gust, el pot recórrer al seu ritme, en qualsevol moment de l’any, i triar entre una gran oferta d’experiències diverses a fer.
Es tracta d’un producte turístic en format ruta per recórrer tot Catalunya amb vehicle i en varis dies, descobrint els seus principals atractius patrimonials, naturals i enogastronòmics, així com coneixent la seva gent, els seus costums i les seves tradicions.
A més, respon al compromís amb la sostenibilitat de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i que consisteix a fomentar un turisme distribuït de forma equilibrada per tot el territori, diversificat, de qualitat i que permet descobrir la destinació durant tot l’any.
També és una eina de dinamització per al sector turístic fruit d’una tasca de desenvolupament cooperatiu. En el projecte hi han treballat conjuntament l’ACT, la Direcció General de Turisme que inclou la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya, i els diferents patronats de Turisme de les Diputacions de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona, així com Foment Torisme Val d’Aran i Turisme de Barcelona.