Solé ha assenyalat que el Govern “hi ha estat” a l’hora de fer pressió per aconseguir l’alliberament dels peatges, i que per tant, també hi serà per fer pressió per fer aquests accessos plantejats des de la corporació municipalista. L’objectiu és doncs, que l’autopista no sigui només una via de pas sinó també una oportunitat per Ponent. Així mateix, ha avisat a l’Estat que si realment “es creu el territori i les terres de Lleida” cal que faci les inversions que es reclamen.
L’aeroport de Lleida – Alguaire
D’altra banda, el delegat del Govern ha assenyalat en relació a l’aeroport de Lleida – Alguaire, que no serà res si no hi ha una bona xarxa al seu voltant per poder estar connectat amb el país. Solé ha apuntat que hi ha l’eix de la Val d’Aran amb l’autovia que, a dia d’avui només arriba a Alfarràs. Així mateix, ha afegit que el sistema ferroviari requereix una inversió important i per això el Govern està treballant amb el Pla de rodalies Lleida que hauria d’estar enllestit entre el 2023 i el 2024. Tot plegat per aconseguir que arribar a l’aeroport des de molts llocs del país es pugui fer en una hora, com ja passa amb l’aeroport del Prat.
Pel que fa a l’activitat de l’aeroport, Solé ha comentat que el Govern està obert a treballar cap a “totes direccions”, ja sigui la industrial com la comercial. D’aquesta manera, assegura que de la mateixa manera que els vols comercials es van vincular al món de la neu, ara es podria fer una aposta per relacionar-los amb el sector agroalimentari. En qualsevol cas, Solé reconeix que a dia d’avui l’interès per l’aeroport passa pels sectors de la formació, el manteniment d’aeronaus i la investigació en el camp aeroespacial, i ha assegurat que disposen de “bons indicadors” de l’interès d’empreses vinculades a posicionar-s’hi i buscar oportunitats.