Les obres de l’últim tram de l’A-27 permetran reduïr el temps de viatge entre Tarragona i Lleida. L’Associació de l’Transport a Lleida, Asotrans, donava a conèixer que aquest desplaçament es reduirà en 17 minuts, ja que la nova infraestructura eliminarà les 22 corbes de Coll de Lilla i permetrà la circulació en dos carrils per cada sentit de circulació.
Segons explica el subdelegat del govern, Joan Sabaté, les dues boques ja estan obertes. La inversió arriba fins als 142 milions d’euros, ja que és una de les obres més importants d’aquest territori en els últims anys.
A la boca sud, ja s’ha col·locat el embroquetat -una mena de protecció per evitar els despreniments dels materials-. Amb tot, el representant de el Govern de Madrid a Tarragona situa la finalització de les obres per a mitjans de 2023. Després de visitar les obres aquesta setmana, Josep Maria Cruset, president del Port, afirmava que «el túnel de Lilla és el quilòmetre i mig de carretera més important per al Port de Tarragona dels últims deu anys, ja que suposarà un salt quantitatiu i qualitatiu tant per al Port, com per al territori en el seu conjunt ».
A causa de la seva complexitat, va haver de refer el projecte i tan sols el túnel suposa una injecció econòmica de gairebé 100 milions d’euros. L’últim tram que quedarà per construir és la connexió de l’autovia A-27 amb l’autopista AP-2. Segons ha confirmat el subdelegat del govern, la licitació d’aquest projecte es durà a terme en els propers mesos.