Divendres, 13 de juny de 2025
És notícia

Desmantellen una nova plantació de marihuana al polígon Els Frares de Lleida

Avatar photo
Els Mossos van detenir ahir tres homes i van decomissar 500 plantes en una nau en desús que produïa el triple de l’habitual
marihuana Lleida
Mossos / Detenim tres homes i desmantellem una plantació de marihuana en una nau en desús a Lleida

Sorpresa i incredul·litat entre els treballadors i treballadores del polígon industrial Els Frares de Lleida. Els Mossos d’Esquadra van detenir ahir dimecres a Lleida tres homes, de 51, 40 i 23 anys, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública i un delicte de defraudació de fluid elèctric després de ser enxampats dins una nau en desús en aquest polígon de Lleida, on hi vivien per vigilar i controlar una plantació que produïa el triple de l’habitual.

A primera hora del matí d’ahir dimecres, agents d’investigació criminal, de l’ARRO i de seguretat ciutadania van realitzar una entrada i escorcoll en una nau del carrer C del polígon Els Frares que amagava un laboratori i una sofisticada plantació de marihuana on es van intervenir 500 plantes, amb la característica que cada planta tenia tres ramificacions carregades amb cabdells de marihuana. Això fa que cada planta produeixi la mateixa quantia de marihuana que tres plantes a ple rendiment. També hi havia làmpades LED amb transformadors integrats, ventiladors, compressors i filtres d’olor, entre altre material, i nombrosos productes fitosanitaris per afavorir el cultiu de les plantes.

marihuana polígon Frares Lleida
FOTO: LACIUTAT / Imatge d’ahir on es trobava la nau desmantellada amb vehicles dels Mossos, agents i una ambulància

Aquestes detencions són el resultat d’una investigació que es va iniciar el passat mes d’abril després de tenir indicis de l’existència d’una nau en desús que podia amagar un cultuiu de marihuana.

Els tres detinguts passaran divendres vinent a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Lleida. Segons diverses informacions, els detinguts cobraven per aquesta feina entre 1.500 i 1.800 euros i vivien en unes estances a l’interior, on s’encarregaven del manteniment de les plantes.

No és la primera vegada que els cossos de seguretat desmantellen una plantació d’aquestes característiques al polígon Els Frares de Lleida, una zona on les organitzacions criminals aprofiten per localitzar naus buides i sense activitat econòmica. L’any 2023, per exemple, la Policia Nacional va trobar més de 30 quilos de marihuana al polígon Els Frares, i també a dos xalets de la zona alta de la ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Paneroles Molins de Rei 1

Molins de Rei inicia la campanya de tractament contra les paneroles

Notícia següent
Brou

VÍDEO | La divertida versió de l’havanera ‘El meu avi’ dedicada al caos de les rodalies

Notícies relacionades