L’Ajuntament d’Alpicat va aprovar al Ple ordinari d’aquest dilluns el pressupost per a l’any 2025, que ascendeix a 6,7 milions d’euros. L’aprovació es va fer amb els vots a favor dels grups municipals de Junts Impulsem Alpicat i del PSC, l’abstenció del PP i el vot en contra d’ERC.
Els pressupostos per al 2025 suposen un increment del 13,71% respecte als del 2024, tot i que no s’ha modificat cap dels impostos i taxes que s’apliquen. L’increment s’ha produït pels ajuts atorgats per la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Lleida durant el darrer trimestre destinats a obra pública. Les subvencions a entitats s’han mantingut respecte l’any anterior, respectant el compromís de promoció de l’activitat esportiva i cultural.
Pel que fa a les inversions, durant l’exercici 2025 es preveu fer front a projectes com ara la substitució del parquet del Pavelló Municipal Antoni Roure, la millora de la mobilitat al carrer Lleida, el subministrament i instal·lació d’equips de climatització al nou Pavelló Polivalent del Parc del Graó, l’adequació de l’espai de les pistes de tennis i finalment la reurbanització de la darrera fase del casc antic. Totes aquestes inversions ascendeixen a 1.102.000 euros i estan finançades amb ajuts per un import de 585.000 euros i la resta amb recursos propis. Cal destacar també que actualment l’endeutament es troba al 63,33% dels recursos ordinaris.
L’alcalde Joan Gilart s’ha mostrat satisfet per l’aprovació d’uns pressupostos que “han de permetre continuar realitzant inversions que millorin els serves i equipaments a disposició de la ciutadania”. Gilart ha remarcat que “som molt curosos en les previsions i ens agrada pressupostar en base a allò que sabem que podem assumir econòmicament”.