La cadena de distribució Edeka està duent a terme unes accions de promoció per a donar a conèixer diferents espècies i varietats de fruites entre els seus consumidors i així, potenciar-ne el consum. Les fruites triades han de tenir alguna particularitat diferencial com poden ser l’origen o que es tracti d’una novetat i també han de contar amb un potencial de creixement.
El president d’Afrucat, Francesc Torres, va garantir un subministrament “fluid” de préssec pla per part de la producció catalana que permeti a Edeka fer front a un increment de la demanda aquest mes de juliol i va remarcar la importància de que es tracti d’una cadena que es troba per sobre de preu dels hard disccounts alemanys i que ofereix una àmplia gamma de producte d’elevada qualitat. Torres també va afegir que “qualsevol acció que incentivi la demanda de fruita de pinyol contribuirà positivament en la relaxació de la pressió dels preus de mercat per a la fruita de pinyol”.
Per la seva banda, el director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol, va oferir tota la col·laboració necessària per part de l’administració sempre i quant “la campanya de promoció sigui respectuosa amb la qualitat del nostre producte i amb la feina dels nostres productors”.
Actualment Alemanya és el principal destí de la fruita de pinyol catalana (seguida de lluny per França i Itàlia), amb una importació de 50.000 tones de préssec i 54.000 tones de nectarina. Alemanya també representa el principal destí per a la fruita espanyola, que hi va enviar l’any 2016 un total de 105.000 tones de préssec i 114.000 tones de nectarines.