La regidora de Promoció de la Ciutat i la Cultura, Pilar Bosch, acompanyada de la directora tècnica de Lleida Turisme, Mònica Terrado, i d’una representació dels locals i restaurants del carrer Sant Martí de Lleida, va presentar ahir ‘LA MILLA’, una acció de dinamització gastronòmica i lúdica que es farà dissabte, dia 20, a partir de les 11.30 h i fins a les 17 h, a tot l’eix del carrer Sant Martí, entès com una milla simbòlica, des de Prat de la Riba fins al mateix Mercat del Pla. Aquesta primera edició, que posa en conjunció la tradició de l’hora del vermut, la potència gastronòmica que caracteritza aquesta zona de Lleida i la música, s’emmarca en les activitats de l’Obert del Centre Històric.
“LA MILLA del vermut” és una activitat de nou format, organitzada pel departament de turisme de l’Ajuntament de Lleida, Lleida Turisme. La regidora Pilar Bosch va explicar que “l’essència de la primera MILLA és reivindicar i reunir la gent al carrer Sant Martí a l’hora del vermut com a punt de trobada entre persones, tradició, gastronomia, espai de conversa i per compartir”. Bosch va agrair als 16 locals i restaurants del carrer Sant Martí la seva col·laboració i implicació en el projecte i ha comentat que “espero que es facin seva aquesta acció que suma cultura i festa i que marida tradició, patrimoni i centre històric, perquè li vagin donant formes diferents milla rere milla”.
En el decurs de la presentació també van parlar els responsables dels establiments que participen en ‘LA MILLA del vermut’, que van mostrar la seva satisfacció amb la iniciativa i han explicat l’oferta gastronòmica que preparen pel proper dissabte.
Per la seva part, la directora de Lleida Turisme, Mònica Terrado, va posar en valor que “ ‘LA MILLA del vermut’ és una de les accions pensades per a la dinamització del sector gastronòmic de Lleida, en aquest cas, al carrer Sant Martí, i que esperem que es consolidi en el calendari d’activitats de promoció turística de la ciutat de Lleida”.
Per acompanyar la cita gastronòmica, Lleida Turisme ha previst 3 escenaris on es realitzaran 3 concerts simultanis de garrotin:
- A les 12.00 h “Colors de Rumba” a l’escenari “Església Orfeó/Sant Martí”
- A les 12.30 h “Los Carrinclons” a l’escenari “Font dels Tritons/Sant Martí”
- A les 13.00 h “La Violeta” a l’escenari “Prat de la Riba/Sant Martí”
Pilar Bosch va voler remarcar que “ ‘LA MILLA del vermut’ reivindica la ciutat, i específicament el centre històric de Lleida, com un espai de convivència, de memòria, de creació i iniciativa col·lectiva i, evidentment, de lleure”.
A partir de les 17.00 h, el carrer Sant Martí continuarà amb les activitats que s’han previst en la 16ena edició de l’Obert del Centre Històric.