Lleida reforça l’OMAC a l’agost per atendre els tràmits de la ciutadania

L’Ajuntament de Lleida ha reforçat l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (OMAC) amb dues persones per atendre aquest agost els tràmits administratius que es gestionen en l’àmbit municipal. L’alcaldessa accidental, Carme Valls, ha explicat que la voluntat de l’equip de govern és que el servei funcioni amb normalitat a l’estiu, ja que és un període que moltes persones aprofiten per fer gestions vinculades amb l’administració.

Valls ha comentat que l’OMAC i també l’OGAT, l’Oficina de Gestió i Atenció Tributària, són d’atenció directa al públic i faciliten les gestions i les relacions amb l’administració. Això, ha afegit, és compatible amb l’atenció que es fa amb els tràmits en línia, en els quals s’ha de continuar avançant, sense oblidar que hi ha persones que no hi tenen accés o que necessiten acompanyament. Com ha apuntat Valls, de cara al setembre es farà una reunió de treball per avaluar el funcionament i les necessitats existents i analitzar quines mesures es podrien implementar per millorar-ne l’abast.

L’alcaldessa accidental ha agraït als treballadors i treballadores dels dos serveis municipals l’acompanyament que fan a la ciutadania. Un dels tràmits principals és l’empadronament. De fet, la incorporació d’aquestes dues persones ha de permetre agilitzar la sol·licitud d’aquestes cites perquè s’estaven donant dates molt tardanes.

Valls ha visitat aquest dimecres ambdues oficines, ubicades a la rambla de Ferran 32 i a l’av. de Blondel 16, respectivament.

 

L’OMAC canalitza les necessitats d’informació, iniciatives i serveis que la ciutadania tingui de l’administració municipal. Entre altres, es pot demanar tràmits del padró d’habitants, la gestió d’expedients, etc. De l’1 de juny al 30 de setembre, es fa atenció al públic de 09 a 14 hores. L’OMAC atén amb cita prèvia i sense. Sempre es recomana consultar el web municipal  a la Carpeta ciutadana i es pot demanar hora.

L’OGAT centralitza les gestions de l’àrea d’Economia i hisenda de l’ajuntament. A més de l’administració local, també duu a terme tràmits d’altres administracions públiques. És Punt d’Informació Cadastral i Entitat de registre de Certificats Digitals de l’Idcat. Igualment, es pot sol·licitar cita i hi ha a disposició de la ciutadania un servei d’atenció i acompanyament telemàtic per facilitar l’ús dels tràmits (Servei telefònic d’assistència en la tramitació). Alhora, disposa de forma presencial dels Punts de suport digital.

Tags: Lleida
Mendo

Missatges recents

Els grans hospitals de Catalunya recuperen l’energia elèctrica

En aquests moments, els hospitals de Catalunya recuperen paulatinament l'energia elèctrica a tot el territori. Els grans hospitals han recuperat…

2 hores fa

Gran part de Tarragona recupera l’electricitat després d’una jornada caòtica

Poc després de les 20 hores, gran part dels residents de Tarragona han recuperat l'electricitat a les seves cases. Aquest…

3 hores fa

Alguns aeroports ampliaran els seus horaris per realitzar els vols reprogramats

Aena recalca que els aeroports han estat operatius durant tota la jornada gràcies als sistemes elèctrics de contingència -tot i…

3 hores fa

La Generalitat confia a començar el dimarts “amb normalitat”

Salvador Illa espera recuperar "totalment" el subministrament elèctric al conjunt de Catalunya "en les pròximes hores". Fins aquest vespre s'ha…

3 hores fa

Barcelona obrirà tres poliesportius per allotjar a les persones que no poden tornar a casa

L’Ajuntament de Barcelona habilitarà, com a mínim, tres poliesportius per aquelles persones que hagin de quedar-se a la ciutat per…

4 hores fa

Catalunya comença a recuperar la normalitat després de la caiguda elèctrica

L'apagada generalitzada continua afectant milers de persones, però a partir de les 17 hores part del territori català ha recuperat…

7 hores fa

Esta web utiliza cookies.