El lleidatà Enric Herrera i Brescó, director executiu de la Fundació Aspros, presentarà aquest dijous a les 19 h a la Llotja de Lleida el seu primer llibre, “Corro perquè t’estimo”, editat per Edicions Salòria. L’acte s’emmarca en els dies previs al Dia Mundial de l’Esclerosi Múltiple (30 de maig), malaltia diagnosticada a l’autor l’any 2014.
El llibre recull una trajectòria vital marcada per la convivència amb l’esclerosi múltiple i per un repte esportiu excepcional: haver completat les sis World Marathon Majors (Chicago, Boston, Berlín, Tòquio, Londres i Nova York), una fita reservada a molt poques persones al món.
Un relat íntim de superació i vida
“Corro perquè t’estimo” no és una obra esportiva convencional, sinó un relat personal sobre la convivència amb la malaltia, la resiliència i la transformació de l’adversitat en motor de vida.
En aquest sentit, l’autor explica la seva filosofia amb una declaració que travessa tot el llibre: “Ho faig per superació i per amor, perquè la millor manera que tenim les persones diagnosticades per poder ajudar a la nostra família és superant-nos. Des del dia que vaig acabar la meva primera marató que els meus amics ja no em pregunten com estic, això és bon senyal”, explica l’autor.
Tres blocs que expliquen una trajectòria
El llibre s’estructura en tres grans eixos: Esclerosi, que aborda el diagnòstic, el dol i l’acceptació del canvi de vida que comporta la malaltia. Esport, que recull el camí fins a completar les sis majors, amb l’esforç, la constància i la disciplina com a elements centrals del procés. I Entorn, dedicat a les persones que han estat clau en el seu recorregut personal i esportiu, i que han tingut un paper essencial en la seva evolució i en la seva capacitat de continuar avançant.
Un projecte arrelat al territori
Nascut a Tàrrega i vinculat a la Seu d’Urgell i Torrefarrera, Enric Herrera és una figura molt vinculada al teixit social de Ponent. La seva trajectòria professional està estretament lligada a la Fundació Aspros, entitat de referència en l’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual.
El llibre ha estat publicat per Edicions Salòria i compta amb la participació de diferents col·laboradors en pròlegs, redacció, correcció i disseny.
Un testimoni de superació i agraïment
Amb aquest llibre, Enric Herrera ofereix un relat honest que combina esport, vida i emoció, i que posa el focus en la importància dels vincles personals davant la malaltia. Un testimoni que converteix la seva experiència en un missatge de perseverança, amor i agraïment.