Lleida adapta la desfilada dels Tres Tombs de Sant Antoni Abat: afectacions al trànsit i recomanacions

Aquest dissabte, el recorregut de carrosses canvia i provocarà afectacions al trànsit a l’avinguda Balmes, rambla d’Aragó, avinguda de Catalunya i avinguda de Blondel, amb recomanacions de mobilitat per als veïns

15 de gener de 2026 a les 10:25h

Lleida celebrarà aquest dissabte, 17 de gener, la tradicional desfilada dels Tres Tombs de Sant Antoni Abat, que enguany presenta un canvi en el recorregut habitual. La rua s’iniciarà a les 11.15 hores des del recinte de les Firetes, situat al camí de Granyana, i està prevista que finalitzi aproximadament a les 13.30 hores a la Creu dels Tres Tombs.

La comitiva, formada per carrosses i animals, seguirà el següent itinerari: recinte de les Firetes (camí de Granyana), avinguda Victoriano Muñoz, rotonda del camí de Picos, carrer del Camí de Picos, avinguda d’Alacant, avinguda de les Garrigues, pont Vell, avinguda de Blondel, avinguda de Catalunya, rambla d’Aragó i avinguda Balmes, fins arribar a la Creu dels Tres Tombs, on es realitzaran les tres voltes tradicionals al monument.

A l’alçada del carrer la Paloma, a l’avinguda de Blondel, la desfilada s’aturarà momentàniament per esperar la sortida de les autoritats que participaran en l’ofici religiós a l’església de la Sang. Un cop finalitzada la benedicció, la rua reprendrà la marxa fins al punt final del recorregut.

Afectacions a la mobilitat

Amb motiu de la desfilada, es produiran afectacions puntuals al trànsit i a l’estacionament en diversos punts de la ciutat. Durant tot el recorregut, la comitiva tindrà preferència de pas, amb talls breus i intermitents de circulació.

L’avinguda de Blondel romandrà tancada al trànsit des de les 11.00 hores fins a la finalització de la benedicció. Si l’acte segueix l’horari previst, al voltant de les 12.00 hores es tallarà temporalment la circulació a la plaça d’Espanya i a la plaça Ricard Vinyes, afectant avinguda de Catalunya, rambla d’Aragó i avinguda Balmes, tot permetent el trànsit transversal. També quedarà afectat el carrer Vallcalent, en el tram comprès entre el carrer Bisbe Martín Ruano i l’avinguda Balmes. La normalització del trànsit està prevista a partir de les 13.30 hores.

Pel que fa a l’estacionament, quedarà prohibit aparcar a:

  • Avinguda de Blondel, entre la zona de càrrega i descàrrega del Parc infantil Rovelló fins a l’avinguda de Catalunya.
  • Avinguda Balmes, entre el carrer Vallcalent i el carrer Joan Baget.

Recomanacions per a la ciutadania

Entre les 12.00 i les 13.30 hores, no serà possible circular amb vehicle particular per l’eix central de la ciutat (avinguda Balmes, rambla d’Aragó i avinguda de Catalunya). Com a alternatives, es recomana utilitzar:

  • Passeig de Ronda
  • Avinguda Príncep de Viana
  • Carrer Anselm Claver

L’accés a les clíniques Montserrat i Perpetuo Socorro serà possible des de l’avinguda Pius XII, amb sortida al carrer Ramon i Cajal i continuació cap a la rambla d’Aragó.

La parada de taxis de l’avinguda de Blondel (estació d’autobusos) es traslladarà provisionalment a l’avinguda de Madrid.

L’organització recomana seguir en tot moment les indicacions dels agents de la Guàrdia Urbana en els punts de desviament.

Sobre l'autor
Disseny sense títol (64)
Tatiana Fernández
Veure biografia
El més llegit