Lleida, a debat per les Zones de Baixes Emissions

Avatar photo

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, va anunciar ahir que treballen perquè el projecte de la zona de baixes emissions i l’ordenança reguladora entrin en vigor abans del 30 de juny. No obstant això, l’alcalde va detallar que ha demanat revisar la previsió perquè considera que l’àmbit d’aplicació era “excessiva”.

Per això, va demanar una “reformulació” per facilitar la mobilitat i la tasca laboral de determinats col·lectius a la ciutat, com ara els paradistes dels mercats. Segons va dir, ficar els límits a l’avinguda Barcelona o a Ferran el Catòlic és excessiu.

Així doncs, Lleida es prepara per uns mesos d’intens debat i decisions que s’hauran de prendre des de les Regidories d’Agenda Urbana i Espai Agrari i de Sostenibilitat abans de l’estiu. “En els propers 6 mesos la senyora Morón haurà de presentar el projecte de baixes emissions, però hem de permetre que la gent vingui a comprar”, va explicar l’alcalde, Fèlix Larrosa.

Avui, la tinent d’alcalde Cristina Morón ha explicat quina és la situació i evolució del pla de mobilitat urbana, una prioritat del govern municipal per tal de fer-ho públic abans de l’estiu.

“Tenim la diagnosi elaborada i l’hem pogut passar a la resta de grups de l’oposició perquè facin les seves aportacions. Al mes de febrer convocarem la taula de mobilitat perquè totes les entitats, associacions i agents vinculats al món de la mobilitat puguin conèixer les mesures per elaborar un document el més consensuat possible“, ha dit Morón.

Aquesta diagnosi està dividida en diferents fases, on s’analitza la situació dels vianants, dels ciclistes, dels vehicles de mobilitat personal, del transport públic, de la distribució urbana de mercaderies i altres factors externs com la climatologia, que també afecten la mobilitat.

Tot aquest pla de mobilitat va directament lligat a l’elaboració i aplicació de la zona de baixes emissions, el pla de mobilitat serà el marc on es definiran aquestes zones.

“La primera proposta ja va dir l’alcalde que és massa extensa. Volem fer un projecte que sigui molt adaptat a la ciutat i a la realitat de la ciutadania, que sigui flexible a les necessitats de molts col·lectius i que han parlat amb nosaltres”, ha afirmat Morón.

Com a exemple, Morón ha parlat dels venedors dels mercats “que no poden canviar la seva flota de vehicles perquè no tenen el nivell adquisitiu per fer-ho. O les persones de seguretat que recullen els diners de les botigues o que fan la recàrrega dels caixers automàtics, on els seus vehicles pesants no podrien entrar en zona de baixes emissions. O el col·lectiu de persones amb vehicles antics”.

Segons les dades de l’anuari estadístic de 2022 de la Dirección General de Tráfico (DGT), més de 17.000 turismes de la ciutat de Lleida no tenen etiqueta ambiental i el 27’9% dels cotxes es podrien veure afectats per la implantació de les Zones de Baixes Emissions, i només el 4,8% del parc de cotxes de Lleida té distintiu ‘cero’ o ‘eco’.

D’aquesta manera, Morón ha afirmat que “tenim el compromís que el 30 de juny estarà enllestida la zona de baixes emissions, però evidentment que tindrem en compte aquestes situacions, i també farem uns processos participatius i informatius perquè la ciutadania ho conegui. Ficarem a la web un apartat on penjarem tota la informació actual i els passos que anem fent en aquest tema”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Aterratge forçós: una dona pateix un infart en ple vol 

Notícia següent

En marxa la reparació de les filtracions d’aigua del CEM Isaac Gálvez

Notícies relacionades