La Diputació de Lleida, a través de l’Àrea de Serveis Tècnics, ha iniciat les obres de rehabilitació de la LV-2012 entre les Borges Blanques i la Floresta. Les obres se centraran en la millora, el condicionament i la rehabilitació del ferm bituminós de la carretera i han tingut un cost de 586.905,43 €, IVA inclòs. L’objectiu de l’actuació és millorar la seguretat i la comoditat dels usuaris d’aquesta via, tot reforçant-ne l’estructura i garantint-ne la durabilitat. L’actuació contempla la reparació estructural i el reforç del paviment al llarg dels gairebé 5 km de via, sense afectar en cap moment el traçat actual.
La diputada de l’Àrea de Serveis Tècnics, Cristina Morón, va visitar ahir les obres acompanya del director de l’àrea, Ivan Sabaté. Morón ha explicat que “aquestes obres són una aposta decidida per garantir la seguretat i la qualitat de vida dels veïns i veïnes de les Garrigues. Des de la Diputació treballem amb el ferm compromís de garantir una mobilitat segura i eficient, especialment per a aquelles persones que han triat aquest territori per desenvolupar-hi el seu projecte vital”.
En aquest sentit, la diputada ha remarcat que “la inversió en la millora de la xarxa viària no només respon a una necessitat estructural, sinó que és també una eina estratègica per lluitar contra el despoblament i consolidar la presència de població al territori”.
Les obres no tenen previst executar cap actuació per a la modificació de les característiques actuals del traçat que presenta la via. L’obra s’ha dividit en quatre trams i s’ha actuat en funció de les característiques i l’estat del ferm de la via.
Aquesta actuació forma part del compromís de la Diputació de Lleida amb el manteniment i la millora de la mobilitat a les comarques de Ponent, afavorint la cohesió territorial i la qualitat de vida dels veïns i veïnes dels municipis afectats.