La Paeria de Lleida inicia el servei de recollida dels arbres de Nadal

Fins al diumenge 12 es podran deixar a la vora dels contenidors o bé portar-los a les deixalleries municipals.

07 de gener de 2025 a les 09:29h

L’Ajuntament de Lleida va iniciar ahir diumenge el servei de recollida d’arbres de Nadal. La campanya estarà activa fins al diumenge 12. Així, es podran deixar els arbres a la vora dels contenidors o bé portar-los a les deixalleries municipals. Altrament, el servei també s’ha habilitat en els barris on hi ha el porta a porta (Ciutat Jardí, Vila Montcada i Camp d’Esports). En aquests, el veïnat haurà de deixar els arbres a la vora dels contenidors de vidre.

Els arbres recollits es portaran a la planta de Compostatge de Montoliu de Lleida, on passaran un procés de transformació per acabar sent compost, que s’utilitzarà com adob natural i tancarà així el cicle de la matèria.

En general, aquests arbres no poden ser plantats a la natura perquè són propis de zones de muntanya, on plou més i fa més fred, i és difícil que sobrevisquin després de passar tants dies a casa, amb la calefacció i dins un petit test.

El Nadal és una època on la producció de residus augmenta força: regals, dinars festius, guarniments de la llar... Separar aquests residus a casa i col·locar-los als contenidors de recollida selectiva corresponents, permetrà que s'utilitzin per tornar a fabricar materials, estalviant així extreure matèries primeres de la natura i energia.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit