La Paeria de Lleida, encapçalada per l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, i el president del consell rector de TAU Catalunya Sostenible Social Scoop, Miquel Pigem, han signat avui la cessió del dret de superfície d’un solar del Centre Històric per a la promoció d’habitatges per a joves. Concretament, es tracta d’un edifici amb 11 habitatges de fins a 70m2 protegits per a joves menors de 35 anys en un solar municipal situat entre els carrers Galera i Alsamora.
Així ho ha explicat avui durant la presentació del projecte el president del consell rector de la cooperativa, Miquel Pigem, qui ha detallat que “serà un edifici funcional amb 11 habitatges i 11 places d’aparcament destinades al lloguer”, amb una previsió d’entregar les claus entre el juliol i el setembre del 2027. La signatura del conveni s’ha fet a la Casa de Fusta del Centre Històric de Lleida, al costat on s’ha de construir l’edifici, amb l’assistència de la tinenta d’alcalde, Begoña Iglesias, i el regidor de Joventut, Xavier Blanco.
Pigem ha detallat també que aquests 11 habitatges de protecció oficial seran de 70 metres quadrats i el preu serà de 6,64 euros el metre quadrat. Les bases per accedir-hi es publicaran quan el projecte estigui més avançat.


Durant la presentació del projecte, l’alcalde Fèlix Larrosa ha volgut recordar que fa uns dies ja es va anunciar la transformació del Centre Històric de Lleida amb 32 operacions en marxa “amb l’objectiu de recuperar la quotidianitat, especialment amb habitatge accessible per a joves i aquelles persones que vulguin viure al Centre Històric”. A més, ha assenyalat que la previsió del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal preveu generar fins a 700 habitatges al Centre Històric en el marc del projecte per recuperar l’habitabilitat del barri.
La construcció d’aquests habitatges se sumen a altres iniciatives impulsades per l’Ajuntament de Lleida i l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana de Lleida (EMAU) en un procés de reconversió que el mateix alcalde va titllar d'”irreversible”.
S’hi estan implementant incentius de caràcter fiscal i econòmic perquè es generi activitats de dimensions social, econòmica, urbanística, etc. Com ha comentat l’alcalde, les actuacions que s’hi estan projectant són per a un Centre Històric no només pensat per a gent jove, sinó perquè esdevingui intergeneracional i intercultural.

La Paeria de Lleida avança en la transformació del Centre Històric amb 32 operacions en marxa
Larrosa ha assegurat que “el Centre Històric és una oportunitat per a la ciutat i especialment és una oportunitat per als més joves de la ciutat, i això de la quotidianitat vol dir generar activitat econòmica”. En aquest sentit, ha avançat que properament es presentarà un altre projecte d’espai d’implantació de tecnologia i digitalització pensat per emprenedoria.
El paer en cap ha destacat, a més, que la cessió d’aquest solar és de 75 anys i que s’ha fet pel pagament simbòlic d’un euro (+IVA) a l’any.
