La Fecoll i Licors Portet presenten la ratafia oficial de l’Aplec del Caragol, que incorpora peres de Lleida

Avatar photo

La voluntat és que la gent del territori se la facin seva i esdevingui així el licor de les comarques de Ponent

La Federació de Colles de l’Aplec del Caragol de Lleida (Fecoll) ha presentat aquest dimarts la primera ratafia oficial de la festa, elaborada per Licors Portet de la Pobla de Segur a base de nous verdes de plantacions del Pallars Jussà, espècies (nou moscada, clau i canyella) i que, com a principal tret distintiu, incorpora també peres de Lleida. Es tracta d’un licor de 26 graus d’alcohol de sabor dolç i suau i amb un lleuger gust de pera, que es presenta en una ampolla cilíndrica de 70 cl i amb una etiqueta en forma de caragol i amb el logotip de l’Aplec. La beguda naix amb la vocació no només de ser el licor de referència d’aquesta festa gastronòmica sinó de les comarques de Ponent. Inicialment se n’han elaborat unes 500 ampolles, tot i que s’anirà ampliant la producció en funció de l’acollida que el producte tingui al mercat. Ara per ara, la ratafia de l’Aplec es pot adquirir només per internet a www.labotigadelpallars.com però en breu també es podrà trobar als lineals de compra de supermercats i en botigues especialitzades de la demarcació.
La Fecoll ultima els preparatius de la 38a edició de l’Aplec del Caragol, que se celebrarà a Lleida els dies 26, 27 i 28 de maig. Una de les novetats d’enguany és la primera ratafia oficial de la festa, que ha elaborat la històrica firma pallaresa Licors Portet. El president de la Fecoll, Xavier Perez, ha destacat que aquest licor és un producte de qualitat” i, a la vegada, “és ideal per a la festa, ja que hi aporta un valor afegit, però també per la ciutat de Lleida i pel territori”. Així mateix, ha posat en valor el tret distintiu i és que es tracta de la primera ratafia que incorpora la pera en la seva composició.

El licor, que d’aquesta manera se suma al cava i a altres productes oficials de l’Aplec del Caragol, està elaborat a base de nous verdes de plantacions de Llimiana i Aransís, al Pallars Jussà; amb peres de Lleida i un toc d’espècies (nou moscada, clau i canyella). Destaca per un sabor dolç i ben equilibrat i resulta un bon digestiu per a després dels àpats, segons ha assenyalat Àngel Portet, gerent de Licors Portet. També han participat en la creació del producte Indulleida, que ha confeccionat el concentrat de pera que s’ha utilitzat per a l’elaboració de la ratafia, així com Gregori Canalías, de l’Escola d’Hoteleria de Lleida, i Pep Tort, exdirector del Consorci del Turó de la Seu Vella.

Àngel Portet ha destacat que és una ratafia “que fa de bon beure i no carrega” i ha assegurat que naix amb la vocació d’esdevenir el licor de referència de les comarques lleidatanes, en substitució dels típics digestius de licors d’herbes, i en aquest sentit ha fet una crida perquè els lleidatans “se’l facin seu” i també s’aposti pel producte des de l’àmbit de la restauració. El producte, amb un preu que oscil·la entre els 12 i 13 euros, es presenta en una ampolla cilíndrica de 70 cl amb una etiqueta en forma de caragol i amb el logotip de l’Aplec.

De moment, la ratafia de l’Aplec només es pot adquirir per internet a www.labotigadelpallars.com però en breu es podrà trobar també als lineals de compra de supermercats i botigues especialitzades de la demarcació. Tot i això, en les diferents parades que ha fet enguany Caragol Tour, en ciutats com ara Madrid, Lloret de Mar o Barcelona, els participants ja l’han pogut tastar i ha tingut una molt bona acollida, segons Perez.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

IX edició de la Cantània al Vendrell amb gairebé 700 alumnes participants

Notícia següent

El PDeCAT defensa el Penedès als Pressupostos Generals de l’Estat

Notícies relacionades