El licor, que d’aquesta manera se suma al cava i a altres productes oficials de l’Aplec del Caragol, està elaborat a base de nous verdes de plantacions de Llimiana i Aransís, al Pallars Jussà; amb peres de Lleida i un toc d’espècies (nou moscada, clau i canyella). Destaca per un sabor dolç i ben equilibrat i resulta un bon digestiu per a després dels àpats, segons ha assenyalat Àngel Portet, gerent de Licors Portet. També han participat en la creació del producte Indulleida, que ha confeccionat el concentrat de pera que s’ha utilitzat per a l’elaboració de la ratafia, així com Gregori Canalías, de l’Escola d’Hoteleria de Lleida, i Pep Tort, exdirector del Consorci del Turó de la Seu Vella.
Àngel Portet ha destacat que és una ratafia “que fa de bon beure i no carrega” i ha assegurat que naix amb la vocació d’esdevenir el licor de referència de les comarques lleidatanes, en substitució dels típics digestius de licors d’herbes, i en aquest sentit ha fet una crida perquè els lleidatans “se’l facin seu” i també s’aposti pel producte des de l’àmbit de la restauració. El producte, amb un preu que oscil·la entre els 12 i 13 euros, es presenta en una ampolla cilíndrica de 70 cl amb una etiqueta en forma de caragol i amb el logotip de l’Aplec.
De moment, la ratafia de l’Aplec només es pot adquirir per internet a www.labotigadelpallars.com però en breu es podrà trobar també als lineals de compra de supermercats i botigues especialitzades de la demarcació. Tot i això, en les diferents parades que ha fet enguany Caragol Tour, en ciutats com ara Madrid, Lloret de Mar o Barcelona, els participants ja l’han pogut tastar i ha tingut una molt bona acollida, segons Perez.