Isidre Gavín reclama flexibilitzar les zones ZEPA després de reunir-se amb els regants del canal Segarra Garrigues

Junts per Lleida, el Pirineu i l’Aran va abordar amb la comunitat de regants les dificultats per regar, la fiscalitat del sector i la manca de relleu generacional

21 d'octubre de 2026 a les 09:47h

Ahir, el cap de llista al Congrés de Junts per Lleida, el Pirineu i l’Aran, Isidre Gavín, es va reunir amb el president i el vicepresident de la comunitat de regants del canal Segarra Garrigues per conèixer de primera mà quines són les principals preocupacions i els problemes que afronten els pagesos de la zona.

A la trobada també hi van assistir Manel Cònsola, membre de la llista al Congrés i president de la sectorial del primer sector de Junts, Ramon Augé, president del Consell Comarcal de la Segarra, i Emili Gilabert, candidat de Junts al Senat.

Les ZEPA, al centre de les reclamacions

Durant la reunió, un dels punts que va concentrar més atenció va ser la necessitat immediata de flexibilitzar les polítiques de les zones ZEPA. Els representants del sector van explicar que els empresaris i pagesos amb terrenys dins d’aquests espais es troben amb dificultats per regar a causa de les normatives de protecció de la fauna que hi habita.

En aquest sentit, Gavín va afirmar: "S’ha de buscar una manera de fer compatible la convivència de la fauna salvatge amb les activitats ramaderes i agràries". Així mateix, va afegir que "el marc fiscal ha de ser adequat per a la competitivitat del sector".

Preocupació per la falta de relleu generacional

Els representants de la comunitat també van expressar la seva preocupació per la manca de relleu generacional.

Defensa del sector agrari al Congrés

Junts per Catalunya sempre ha defensat el sector agrari i ramader al territori. En el marc del Congrés dels Diputats, es recorda que s’ha impulsat, entre altres mesures, la doble tarifació de les comunitats de regants, amb un estalvi de 40.000€ de mitjana, així com l’aprovació de la llei de multireincidència, que defineix els robatoris agraris de més de 400€ com a furts agreujats.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara