L’IPC a Ponent i l’Alt Pirineu i Aran va pujar a l’1,7% al febrer, una dècima per sobre del gener

Els aliments i begudes no alcohòliques experimenten la major pujada, mentre que carburants, habitatge i energia registren una baixada

logo ACN
13 de març de 2026 a les 11:41h
Actualitzat: 13 de març de 2026 a les 11:41h

L’Índex de Preus al Consum (IPC) es va situar a l’1,7% al febrer a les comarques de Ponent i l’Alt Pirineu i Aran, una dècima per sobre del gener, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Destaca la pujada del preu dels aliments i begudes no alcohòliques, que se situen al 3,8%, gairebé el doble que al gener (2,8%). Per contra, el preu dels carburants, gas, electricitat, aigua i habitatge s’ha reduït fins a l’1,6%, set dècimes menys que al gener.

Les dades encara no reflecteixen els efectes de la guerra a l’Orient Mitjà, i caldrà veure com s’incorporarà l’impacte del conflicte en el pròxim informe.

Al conjunt de Catalunya, la inflació es manté en el 2%. A la demarcació de Lleida, un altre indicador que també augmenta és el de la restauració i allotjaments, que passen del 2,8% al gener al 3,3% al febrer. Les begudes alcohòliques i el tabac baixen lleugerament, 3 dècimes, mentre que el vestit i calçat també disminueixen, 4 dècimes. El transport retalla una dècima, i l’ensenyament es manté al 2,2%.

Sobre l'autor
logo ACN
ACN
Veure biografia
El més llegit