El primer dia de l’onada de calor ha deixat temperatures màximes de fins a 41 graus en diversos punts de Ponent. Segons els registres del Servei Meteorològic de Catalunya fins a les sis de la tarda, els valors més elevats s’han detectat a El Poal (41 ºC), Lleida (41 ºC), Mollerussa (40,5 ºC), Vallfogona de Balaguer (40,2 ºC), Alfarràs (40,2 ºC) i Vilanova de Segrià (40,1 ºC).
D’altra banda, Protecció Civil manté en fase d’alerta el pla Procicat davant l’inici d’aquest episodi de calor intensa, que podria allargar-se fins dimarts. Es preveuen nits tòrrides al litoral i prelitoral, amb temperatures que no baixaran dels 25 graus, dificultant el descans nocturn.
Aquest dilluns, a més, es preveu un augment generalitzat de les temperatures a tot el territori.
Pel que fa a l’impacte sanitari, durant el període d’alerta iniciat el passat divendres 19 de juny, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha atès 55 persones amb afectacions relacionades amb la calor. D’aquestes, un 58% han requerit ambulància i trasllat a un centre sanitari, mentre que el 42% restant han estat ateses pel servei 061 Salut Respon.