L’IEI inicia l’XI Seminari de Lectura i Transcripció de Documents per preservar el patrimoni històric

Aquesta edició compta amb la participació de 14 alumnes que aprenen nocions bàsiques de paleografia i transcripció de pergamins, amb l’objectiu de millorar l’accés digital al fons documental de l’IEI

05 de febrer de 2026 a les 09:24h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

La Biblioteca de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) ha iniciat aquest dimecres l’XI Seminari de Lectura i Transcripció de Documents, una activitat que organitza en col·laboració amb la Secció de Geografia i Història de l’IEI. Aquesta edició està pensada per a persones que no han participat mai en el seminari i volen aprendre nocions bàsiques de paleografia. En total, hi participen 14 alumnes.

El seminari es desenvolupa en dues sessions lectives, els dies 4 i 11 de febrer, a l’espai Seccions de l’IEI, sota la direcció de Núria Preixens. El programa inclou una introducció a la paleografia, amb especial atenció a abreviatures, datació de documents i la transcripció de pergamins del fons de la biblioteca, que després s’incorporen al repositori digital de l’IEI.

Gràcies a les edicions anteriors, la Biblioteca de l’IEI ha transcrit i incorporat al seu repositori digital 60 pergamins datats entre 1250 i 1618. Aquest èxit ha estat possible gràcies a la participació i implicació de l’alumnat en totes les edicions del seminari.

Aquesta iniciativa té com a objectiu millorar l’accés als continguts digitals i ampliar les possibilitats de recerca del fons documental del Servei de Patrimoni Bibliogràfic i Documental de l’IEI, contribuint així a preservar i difondre el patrimoni històric i cultural de Lleida.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit