L’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) destinarà gairebé 160.000 euros en ajuts per donar suport als festivals artístics de les comarques lleidatanes durant les anualitats 2025 i 2026. El Consell Rector de l’organisme ha aprovat aquest dilluns la resolució de la convocatòria, que permetrà donar suport a diverses propostes culturals impulsades pels ajuntaments del territori.
En total, s’han concedit 19 subvencions per un import global de 159.610 euros. Les iniciatives seleccionades abracen diferents disciplines i formats culturals, des de la música i les arts visuals fins al cinema rural, els contes i els espectacles de carrer. Els ajuts cobreixen entre el 76% i el 98% de l’import sol·licitat pels ajuntaments.
Pel que fa a l’any 2025, els projectes beneficiaris són La Cabanera Fest, del Pont de Suert; el Festival de Música Popular i Tradicional Catalana, de la Granadella; el Festival Saó, de Bellvís; el Festival Bell-Folk, de Bell-lloc d’Urgell; el Festival de Música Els Rentadors, de Juneda; el Marrameu, Festival de Contes i Espectacles al Carrer, de Torrelameu, i Concerts a la Fresca, de la Vall de Boí.
Per a l’anualitat 2026, els ajuts es destinen a Concerts a la Fresca, de la Pobla de Segur; La Cabanera Fest, del Pont de Suert; Concerts a la Fresca, de la Vall de Boí; el Festival de Música Popular i Tradicional Catalana, de la Granadella; el IV Concurs de Pintura Ràpida Montse Filella Buira, de Vilanova de Segrià; el Festival Saó, de Bellvís; Sons Tranquils, d’Ivars d’Urgell; el Festival Bell-Folk, de Bell-lloc d’Urgell; el Festival Marges, de Corbins; el Festival Pla, Festival de Cinema Rural de Catalunya, de Juneda; el Marrameu, Festival de Contes i Espectacles al Carrer, de Torrelameu, i el Festival Saó, de Farrera.
Amb aquesta línia de subvencions, l’IEI pretén reforçar la programació cultural dels municipis i contribuir a la consolidació dels festivals artístics que se celebren arreu de les comarques lleidatanes. La iniciativa busca afavorir així una oferta cultural més àmplia i diversa al conjunt del territori.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
