Lleida es prepara per acollir una nova edició del Festival del talent jove LleidaJove Fest, una jornada plena d’activitats, actuacions i espais creatius protagonitzats per la joventut lleidatana. L’esdeveniment tindrà lloc el proper 18 d’octubre, de les 10 del matí a les 22h de la nit, i omplirà diferents espais, especialment la Plaça Blas Infante, amb música en directe, dansa, tallers, mercat d’art, jocs, exhibicions i molt més.
El regidor de Joventut i Educació, Xavi Blanco, ha remarcat la importància d’unir diverses disciplines artístiques i dinamitzar els joves creadors de la ciutat per potenciar el talent local. “El LleidaJove Fest és una iniciativa oberta i gratuïta per a tothom, pensada per fomentar l’expressió artística, la convivència i el sentiment de comunitat. La combinació de música, dansa, art, tallers i serveis fa d’aquesta jornada una oportunitat única per descobrir el potencial de la joventut lleidatana”, ha conclòs el regidor.
El festival, organitzat per LleidaJove amb la col·laboració de diferents entitats juvenils i serveis municipals, té com a objectiu donar visibilitat al talent jove de la ciutat i fomentar la participació activa dels i les joves en la vida cultural i social de Lleida. Es tracta de la segona edició d’una cita única per als joves de Lleida i d’arreu del territori, on músics, ballarins, artistes, artesans, il·lustradors, gamers i cantants joves de la ciutat compartiran un espai comú per conèixer-se i crear sinergies entre els artistes de les diverses disciplines artístiques.
Una jornada plena d’activitats adreçades als joves d’arreu del territori
La LleidaJove Fest donarà el tret de sortida el proper 18 d’octubre a partir de les 10 del matí amb la inauguració del Mercat de les Idees, un espai dedicat a joves artistes i artesans que exposaran i vendran les seves creacions en disciplines com la il·lustració, la pintura, el disseny, la fotografia, la joieria o les instal·lacions artístiques. Aquest mercat romandrà obert durant tot el dia.
Paral·lelament, diferents serveis municipals com ara, LleidaJove, el Servei d'Atenció Integral al col·lectiu LGBTI+ (SAI Lleida), el servei de Prevenció i Promoció de la Salut, el projecte Nits Q i el Centre Jove de Salut Sexual, oferiran estands informatius i activitats de sensibilització.
Alhora, entitats com ASPID, Creu Roja Joventut, Ocell de Foc i Antisida Lleida dinamitzaran tallers sobre benestar emocional, convivència, salut, art i inclusió.
A l’espai d’entitats i tallers, el públic podrà participar en activitats diverses com:
- Taller de castells amb els Castellers de Lleida.
- Jocs de rol amb La Tribufera.
- Taller de decoració de pots de vidre i Henna amb AMELL (Associació de Monitors i Educadors de Lleida).
- Demostracions de softcombat i jugger amb Llegendes de Ponent.
- Espai de jocs de taula amb Ment Lúdica.
A més, durant la tarda, un fotomató 360º permetrà al públic immortalitzar la seva visita amb una experiència tecnològica i divertida.
La Lleida Jove Fest comptarà amb un ampli repertori musical especialment adreçat al públic jove. La jornada musical comptarà amb els concerts de joves bandes i artistes com SIL & The Band, ELENA i Paula Milara, que tancarà el festival amb la seva actuació de 21.00 a 22.00 h.
La dansa hi tindrà també un paper destacat, amb actuacions de diferents escoles: Dancescape, La Dansa Estudi, Arts Dansa, El Mirall, Escola Nº1 Dance Fit Center —amb la cantant HIPPIIAA— i l’Associació Capoeira Topázio.
Els amants de la música electrònica podran gaudir de les sessions dels DJ locals NILRIBA, MARK WEAVER, LLUÍS RIBALTA i ELEENE, programades durant la tarda sota la coordinació de l’Associació AM+.
Cal destacar que, durant tot el dia, hi haurà servei de food truck amb menjar i begudes a càrrec de La Burguer, així com un aparcament de bicicletes gestionat pel servei de préstec de bicicletes de l’Ajuntament de Lleida, LABici vinculat al projecte HÔME.