El Grup Municipal d’Esquerra Republicana a la Paeria de Lleida ha posat sobre la taula la necessitat urgent d’impulsar polítiques concretes i efectives per prevenir la violència masclista i garantir la protecció de les víctimes. Després de reunir-se amb la Fundació Salut i Comunitat (FSYC), el regidor referent de l’àmbit de la salut, Xavier Estrada, ha destacat la necessitat d’una resposta global per part de l’Ajuntament que inclogui prevenció, atenció i reinserció social i laboral.
Estrada ha denunciat que “Lleida necessita un projecte integral de ciutat per prevenir la violència masclista que vagi més enllà de campanyes puntuals i que inclogui protocols d’actuació, formació específica i una planificació real amb recursos suficients”.
En aquest sentit, ha subratllat la importància de garantir la protecció dels infants que queden orfes a conseqüència dels feminicidis: “No podem oblidar els nens i nenes que es queden orfes a causa de la violència masclista. És imprescindible desplegar recursos específics per acompanyar-los i protegir-los en el seu creixement”.
D’altra banda, des d’ERC s’ha reclamat al govern municipal que reforci els recursos d’acollida d’urgència i que es desenvolupin convenis amb empreses locals per facilitar la contractació de dones supervivents de violència masclista. “No n’hi ha prou amb garantir un lloc d’acollida temporal. Cal assegurar un itinerari complet que inclogui l’accés a l’habitatge i al mercat laboral. La reinserció social i econòmica és clau per superar situacions de violència”, ha remarcat Estrada.
Esquerra Republicana també ha posat en valor els projectes impulsats per la Fundació Salut i Comunitat, com el programa “Noctàmbul@s” per prevenir les agressions sexuals en l’oci nocturn, i ha proposat ampliar aquestes iniciatives amb un pla de prevenció anual a tota la ciutat. “Lleida ha de ser un referent en la prevenció i la lluita contra la violència masclista. No podem quedar-nos enrere”, ha conclòs Xavier Estrada.
Amb aquesta proposta, ERC reafirma el seu compromís amb les polítiques feministes i la defensa dels drets de les dones i infants víctimes de violència, exigint que la Paeria assumeixi responsabilitats i lideri accions concretes per erradicar aquesta xacra social.