El grup municipal d’ERC a la Paeria de Lleida es va reunir amb l’entitat empresarial PIMEC Lleida per a tractar temes relacionats amb el comerç de la ciutat. Concretament, un dels temes que es va posar sobre la taula va ser la preocupació amb la qual el teixit comercial de la ciutat veu la possible construcció d’un centre comercial a Torre Salses.
“La majoria del ple de la Paeria no vol Torre Salses. Per això no deixarem de fiscalitzar cada procés que es tiri endavant. Per començar, vam demanar a la comissió de Gestió de la Ciutat si el Govern del PSC pretenia renovar el conveni amb la promotora, caducat el 2022”, ha explicat la regidora d’ERC i responsable dels temes de comerç, Anna Costa. També hem demanat l’expedient del canvi dels avals per donació i en quin punt es troba la compravenda de la part de titularitat de l’Ajuntament, va concloure Costa.
El Ple passat una àmplia majoria de regidors van donar suport a la moció presentada pel grup d’El Comú de Lleida per buscar la fórmula jurídica per aturar el projecte comercial, el govern i VOX es van quedar sols defensant-lo.
Durant la reunió, PIMEC també va informar el grup d’ERC de la posada en marxa, pròximament, de la campanya “Batega pel Comerç”, per tal de promoure la compra als comerços de proximitat durant la campanya de Nadal. “En Esquerra Republicana el comerç local hi trobarà un aliat per tirar endavant campanyes o accions per a promocionar-lo. Ara, amb la presentació dels nous pressupostos proposarem diferents accions perquè així sigui”, ha explicat la portaveu del grup Jordina Freixanet.
Finalment, ERC i PIMEC es van conjurar a continuar treballant per la defensa i la promoció del comerç local i de proximitat.