Dos joves, després de robar en una casa del municipi, van decidir passar la nit al cementiri de Vinaixa, refugiant-se en un mausoleu familiar. No contents amb això, van forçar diverses tombes, deixant enrere una escena de danys i profanació que ha generat indignació entre els veïns i veïnes del municipi.
Els fets van tenir lloc el passat 10 d'agost a la nit quan els dos individus van irrompre en una casa i van robar diversos objectes. L'endemà, gràcies a l'alerta d'uns veïns que els van identificar a l'estació de tren, els Mossos d'Esquadra van poder detenir-los just quan intentaven abandonar Vinaixa. Durant l'escorcoll, es van trobar alguns dels objectes robats, cosa que va permetre la seva detenció.
Gir inesperat en el cas
Però la situació va fer un gir inesperat quan, cinc dies més tard, una veïna va descobrir que els detinguts havien fet nit al cementiri i havien profanat fins a sis tombes i havien causat danys en diversos panteons del cementiri. Aquestes revelacions van ampliar els càrrecs als dos homes, que també es van veure implicats en el robatori d'una figura funerària que, afortunadament, va ser recuperada després de la seva detenció.
Tot i que els dos joves van ser detinguts i portats davant el jutjat, van quedar en llibertat provisional en aquell moment, ja que la denúncia per la profanació del cementiri no s’havia fet efectius fins dies després.
A banda dels càrrecs per robatori i profanació, els Mossos també investiguen altres delictes vinculats als sospitosos, com el furt d'un carregador de mòbil a una furgoneta i els danys ocasionats a dos panteons. Ara, els detinguts són investigats per un presumpte delicte contra eLs difunts, que podria comportar fins a cinc mesos de presó o una multa de fins a deu mesos.