Una dona és detinguda per segon cop per robar joies a les cases on treballava

Els Mossos també arresten per receptació un joier de la comarca que hauria comprat el material robat

07 d'octubre de 2025 a les 16:25h
Actualitzat: 07 d'octubre de 2025 a les 16:27h

Els Mossos d’Esquadra han detingut una dona de 57 anys a Mollerussa (Pla d’Urgell) com a presumpta autora d’un robatori amb força en un domicili on havia treballat com a netejadora l’any 2022. La dona ja havia estat arrestada el passat mes d’agost per uns fets similars comesos en altres cases de la mateixa localitat.

Segons fonts policials, la dona hauria aprofitat la seva breu estada laboral per robar diverses joies i monedes d’or d’una calaixera que va obrir amb una clau que havia trobat en un calaix. El valor total del material sostret superaria els 9.000 euros. Posteriorment, hauria venut les peces a un joier de la comarca, que també ha estat detingut.

Els familiars de la víctima van sospitar d’ella des del primer moment, però no van denunciar els fets per por a possibles represàlies, ja que la dona i el seu marit els haurien intimidat.

Arran d’aquesta nova informació, els agents van descobrir que el joier, de 64 anys, no conservava cap registre de les compravendes, fet que constitueix una infracció administrativa i podria implicar-lo en un delicte de receptació.

El passat dijous, els Mossos van detenir la dona com a presumpta autora del robatori amb força. L’endemà, va passar a disposició del jutjat de guàrdia de Lleida. El joier també va ser arrestat, però després de declarar a comissaria va quedar en llibertat amb l’obligació de comparèixer davant l’autoritat judicial quan sigui requerit.

Antecedents recents

La mateixa dona ja havia estat detinguda el 8 d’agost per un cas molt similar. A finals del 2023, mentre feia tasques de neteja en un altre domicili de Mollerussa, la propietària va detectar l’absència de joies i diners i va decidir preparar-li un parany per confirmar les sospites. En ser descoberta, la dona va demanar que no la denunciessin, prometent tornar el que havia robat, però mai va complir la seva paraula.

Cansada d’esperar, la víctima va decidir finalment denunciar els fets i aportar proves concloents als Mossos, cosa que va permetre als investigadors relacionar els dos casos i acabar tancant el cercle amb la detenció de la sospitosa i del joier implicat.

La policia no descarta que puguin aparèixer més víctimes que, per por o desconfiança, no hagin denunciat els fets fins ara.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit