Lleida ja coneix de quina manera afectarà al trànsit la manifestació i concentració amb motiu de la celebració de la Diadia d'aquest dimecres que implicaran restriccions i desviaments de trànsit a l'entorn de l'avinguda Rovira Roure a partir de les 7 del matí. Els organitzadors de la concentració situaran un escenari en aquesta avinguda entre la plaça Ricard Vinyes i el Passeig de Ronda on es faran els actes programats.
Pel que fa a la manifestació, el trànsit quedarà restablert al voltant de les 18 h. En canvi, el tram de Rovira Roure on es durà a terme la concentració, entre la pl. Ricard Viñes i el passeig de Ronda, no quedarà restablert fins que finalitzi el desmuntatge de l’escenari, a mitjanit aproximadament.
L'acte unitari de la Diada tindrà lloc a la Seu Vella amb peces musicals tradicionals i art contemporani
L’acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya tindrà lloc a partir de les 12 del migdia a la Nau Central de la Seu Vella, després del repic de campanes. Consistirà en dues actuacions, la dansa contemporània de Lookatthingsdifferent, amb la interpretació de la peça SOMOS, i un concert amb peces musicals i vocals clàssiques, a càrrec de la Coral Maristes.
L’acte serà presidit pel conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig Molist, acompanyat del paer en cap, Fèlix Larrosa; Nùria Gil Sisó, delegada territorial del Govern de la Generalitat de Catalunya a Lleida; i Joan Talarn Gilabert, president de la Diputació de Lleida. Tot seguit, l’acte es traslladarà al monòlit en record a les víctimes del 1707, on es farà l’ofrena floral amb l’himne nacional de Catalunya.
Sardanes i lliurament de senyeres
Prèviament, el dimarts 10 de setembre a les 19 h la plaça Paeria acollirà una ballada de sardanes amb la música de la Cobla Vents de Riella d’Agramunt.
A més, com és habitual, totes les persones que vulguin una senyera podran recollir-la al pati de la Paeria, els dies 9 i 10 de setembre de 10 a 13 h.