Desarticulada una xarxa internacional de tràfic de persones per a l'explotació sexual

La policia fa una detenció a Lleida i dues a Portugal i aconsegueix rescatar vuit possibles víctimes

26 d'octubre de 2025 a les 11:03h

Un operatiu conjunt dels Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal ha permès desmantellar una trama que captava dones a l’Amèrica del Sud per explotar-les sexualment a Espanya i Portugal. L’operació es va saldar amb tres detencionsuna a Lleida i dues a Faro (Portugal)— i el rescat de vuit possibles víctimes.

Segons la investigació, iniciada l’any passat, l’entramat captava i traslladava dones de Colòmbia, Veneçuela, Brasil i Paraguai. En un dels casos, una víctima hauria estat reclutada per una estructura paramilitar a l’Amèrica Central, traslladada després per diversos països asiàtics i, finalment, introduïda a Espanya, on va continuar l’explotació en diferents punts de l’Estat.

El 7 d’octubre es van practicar quatre entrades i registres a Lleida, Tudela (Navarra), Irun (Guipúscoa) i Faro (Portugal). A Portugal es va detener la parella considerada líder de la trama, mentre que a Lleida va ser arrestat un col·laborador encarregat dels trasllats i el control de les dones. Durant els escorcolls es van localitzar vuit dones —considerades víctimes potencials de tràfic d’éssers humans— que van rebre atenció i assistència especialitzada.

Als domicilis i punts registrats, els agents van intervenir 3.800 euros en efectiu, documentació, dispositius electrònics, munició i marihuana. Al domicili de Portugal també es van constatar delictes de tinença il·lícita d’armes i tràfic de drogues.

Les diligències han quedat a disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 32 de Barcelona