Les coques de recapte de les Terres de Lleida presenten nova imatge

Lleida Turisme distribuirà les capses de la nova imatge als 110 establiments adherits al Gremi de Forners de Lleida en el mes del blat del projecte ‘Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025'

29 d'agost de 2025 a les 15:26h
Actualitzat: 29 d'agost de 2025 a les 15:47h
FOTO: D.H. / La presentació de la nova imatge s'ha fet a la Plaça de la Paeria

Lleida Turisme continua potenciant la marca Lleida i avui ha presentat la nova campanya de difusió de les coques de recapte de les Terres de Lleida, en el marc del projecte Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia, i amb una imatge renovada de les capses que es comercialitzaran als 110 establiments, forns i fleques de la plana de Lleida, per tal de presentar un producte definitiu que pugui ser reconegut arreu com a propi de Ponent i a tots els forns i fleques de Lleida.  

FOTO: D.H. / Lleida Turisme impulsa la renovació de la imatge de les capses de la Coca de Recapte de les Terres de Lleida

Durant la presentació de la campanya s'ha instal·lat una parada del Gremi de Forners a la plaça de la Paeria oberta tot el dia amb la venda de diferents coques de recapte, així com també un tast per als diferents assistents i ciutadans que s'han apropat a veure la nova imatge.

FOTO: D.H. / La parada del Gremi de Forners estarà a la Plaça Paeria durant tot el dia d'avui
FOTO: D.H. / La Coca de Recapte, element singular de la cuina del blat 

L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha destacat "la identitat, la proximitat, el gaudi i l’orgull de ciutat” que fomenta la campanya. Durant la presentació també hi ha hagut l'assistència del tinent d'alcalde, Carlos Enjuanes; el director d'Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Joan Gòdia; la directora del departament de Turisme de la Paeria, Mònica Terrado; el director adjunt de Promoció de la Ciutat, Miguel Luis Lapeña; i el president del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, Toni Frías. 

FOTO: D.H. / L'alcalde, Fèlix Larrosa; el director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesta i Alimentació, Joan Gòdia; el tinent d’alcalde, Carlos Enjuanes; la directora del departament de Turisme de la Paeria, Mònica Terrado, el director adjunt de Promoció de la Ciutat, Miguel Luis Lapeña, i el president del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, Toni Frías, a la presentació de la nova imatge de les capses de la Coca de Recapte

“Quan participem d’iniciatives com aquestes, estem més orgullosos de la feina que feu i de la ciutat”, ha explicat el paer en cap, que ha afegit que "els millors venedors i venedores som els lleidatans i lleidatanes”. 

FOTO: D.H. / L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, juntament amb el president del Gremi de Forners, Toni Frias, fent un tast de coca amb una senyora

El director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Joan Gòdia, al seu torn, ha destacat l’excel·lència alimentària de Catalunya i ha advocat pel foment de “l’autoestima sobre els nostres productes”. “Cal posar en valor la cadena productiva des dels productors fins als consumidors”, ha expressat. També ha celebrat la revalorització de la coca de recapte i la seva identitat, “un gran exemple d’economia circular”. 

Per últim, director adjunt de Promoció de la Ciutat, Miguel Luis Lapeña, ha posat en relleu la Coca de Recapte com a bé patrimonial gastronòmic i referent dels productes de l’Horta, i ha destacat “l’acció de projecció i promoció per posar en valor i reconèixer la coca de Lleida i la seva recepta tradicional”. 

FOTO: D.H. / El director adjunt de Promoció de la Ciutat, Miguel Luis Lapeña, durant el seu torn de paraula

Amb aquesta iniciativa, en el marc de l’any en què Catalunya és Regió Mundial de la Gastronomia 2025, Lleida Turisme impulsa la recuperació i la difusió del relat, el reconeixement històric i el receptari tradicional de la coca de recapte, comptant amb la complicitat i la col·laboració del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, sota el paraigua del segell d’Artesania Alimentària. 

L'acció se situa en el marc dels “Paisatges del blat” que impulsa ‘Som Gastronomia’ des de la Direcció General d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesta i Alimentació de la Generalitat de Catalunya. 

FOTO: D.H. / L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, i la directora del departament de Turisme de la Paeria, Mònica Terrado

Una acció amb vocació territorial 

L’acció que impulsa Lleida Turisme es concreta en expositors divulgatius que tindran presència en cada establiment del gremi. També es posarà un full informatiu, fet amb material biocompatible, dins de cadascuna de les capses. I a més, aquest mes d’agost s’ha iniciat una campanya de promoció genèrica online i offline per a difondre el producte i el canvi d’imatge, que es mantindrà en el temps i es reforçarà per Setmana Santa, Sant Joan, estiu o per Nadal. 

Amb aquesta iniciativa Lleida Turisme, en el marc del projecte Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025 que impulsa la Generalitat de Catalunya a través de Som Gastronomia reforça la potència de la cuina del blat i específicament la relació singular de les Terres de Lleida amb la Coca de Recapte, símbol de la cultura alimentària, salut, tradició i sostenibilitat. 

Cal recordar que el paisatge agrari del mes d'agost ens porta al tancament de la campanya de la sega del cereal, un moment clau en el calendari del camp lleidatà. Amb aquest cereal s’elaboren les farines que posteriorment serviran per preparar productes emblemàtics de la gastronomia del país, pans tradicionals i productes tradicionals de fleca i forn, o específicament amb arrel de Lleida, com les coques de recapte, el panadó o les orelletes.