Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
El festival L’Enre9 ha iniciat aquest dijous la seva 5a edició amb una jornada marcada per la participació col·lectiva i la implicació de centres educatius, entitats i veïnat dels barris de la Mariola, Turó de Gardeny i Blocs Joan Carles.
La inauguració oficial ha arrencat amb una cercavila pels carrers de la Zona 09, protagonitzada per una batucada escolar dirigida per L’Intèrpret i amb la participació de l’alumnat de les escoles Joan XXIII, Santa Maria de Gardeny, Magí Morera i Galícia, així com de l’Institut Castell dels Templers.
Durant el matí, els Jardins 1r de Maig han acollit la gravació del programa Aquí a l’Oest d’UA1 Ràdio Lleida, amb la participació d’alumnes del CFA Victorina Vila i una actuació de la Coral Mariola.
El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha destacat que iniciatives com l’Enre9 evidencien “el potencial de la cultura com a eina educativa i de cohesió social”, remarcant especialment el paper actiu dels infants i joves dins la comunitat. També ha reivindicat la col·laboració entre escoles, entitats i institucions per avançar cap a una ciutat “més inclusiva i amb més oportunitats per a tothom”.
Per la seva banda, el regidor de Participació, Roberto Pino, ha subratllat que el festival representa “un exemple viu” de com la cultura ajuda a reforçar els vincles comunitaris i el sentiment de pertinença als barris. En aquest sentit, ha remarcat la importància de la implicació del teixit educatiu, associatiu i veïnal en un projecte compartit que converteix l’espai públic en un lloc de convivència i participació.
Activitats fins diumenge
La programació continuarà aquesta tarda amb la proposta teatral Sol·licitud de connexió, creada conjuntament amb alumnat del CFA Victorina Vila, i amb La Reencuentra, un espai de trobada dedicat al poble gitano, a la plaça del Casal Comunitari.
El festival s’allargarà fins al diumenge 17 de maig i tornarà a transformar la Zona 09 en un gran espai de trobada entre les arts en viu, la cultura comunitària i la participació ciutadana.
Totes les activitats són gratuïtes i es desenvolupen principalment a carrers, places i equipaments públics dels barris implicats. Aquesta edició combina una cinquantena de propostes professionals amb activitats comunitàries i iniciatives impulsades pel teixit associatiu, reforçant la cultura com a eina de cohesió social i transformació comunitària.
Una organització compartida
L’Enre9 està impulsat per l’Ajuntament de Lleida, la Comissió de Cultura del Consell de la Zona 09, l’Associació La Nou, La Descomunal i la Companyia de Comediants La Baldufa.
El festival compta també amb el suport de diverses institucions i entitats, entre les quals hi ha l’Institut d’Estudis Ilerdencs, la Diputació de Lleida, diferents departaments de la Generalitat de Catalunya, el Ministerio de Igualdad i la Fundació La Caixa.