L’Oficina de Suport a Projectes Europeus (OSPE) del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida ha conclòs aquesta setmana la seva segona ruta comarcal, una iniciativa que ha comptat amb la participació de més de 80 ajuntaments, ens locals i tècnics SAT dels consells comarcals. Aquest projecte té l’objectiu de preparar el territori per a les principals convocatòries europees previstes pel primer trimestre de l’any 2025, com és el cas dels projectes finançats amb fons Next Generation o fons Feder.
Entre el 3 i el 13 de desembre, la ruta ha visitat totes les comarques de la demarcació, i ha combinat sessions presencials i telemàtiques per adaptar-se a les condicions climàtiques, especialment a les nevades que han afectat algunes zones. La ruta es va iniciar el 3 de desembre a la Segarra, amb una sessió a Cervera. L’endemà, l’equip es va desplaçar al Solsonès, i el dia 5 al Segrià, amb trobades centrades en l’assessorament directe als municipis.
El 9 de desembre, les activitats es van diversificar amb una sessió telemàtica per al Pallars Jussà i trobades presencials a la Noguera i el Pla d’Urgell. El dia 10 es va donar continuïtat a la ruta amb una sessió telemàtica per al Conselh Generau d’Aran i una altra per a l’Alta Ribagorça. El Pallars Sobirà va ser el protagonista l’11 de desembre, amb una trobada també en format telemàtic, el mateix dia que es va celebrar una sessió conjunta per a l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà.
La ruta ha finalitzat aquest divendres amb dues trobades més, una a l’Urgell, a Tàrrega, i l’altra a les Garrigues, a les Borges Blanques, que han tancat el recorregut. Totes les sessions han estat dirigides per l’equip tècnic de l’OSPE. Aquesta segona ruta complementa la primera, celebrada fa sis mesos, que es va centrar en la presentació de l’oficina i l’intercanvi d’experiències.