Cinemón celebra 20 anys a Lleida: cinema, música i humor per entendre un món en conflicte

El cicle solidari oferirà del 25 al 27 de juny projeccions, concerts, tallers i activitats gratuïtes com el monòleg del còmic Yunez Chaib, conegut per ‘La Revuelta’

10 de juny de 2026 a les 09:38h

Lleida tornarà a convertir-se en un espai de reflexió i convivència amb una nova edició del cicle de cinema solidari, Cinemón, que enguany celebra el seu 20è aniversari. Del 25 al 27 de juny, el cicle oferirà cinema, música, humor, tallers familiars i activitats interculturals gratuïtes al Pati de les Comèdies i al Cafè del Teatre, sota el lema «Un món en conflicte».

La programació d'enguany posa el focus en diverses realitats de Llatinoamèrica i l'Orient Mitjà, amb propostes que conviden a reflexionar sobre conflictes armats, desigualtats socials, drets de les dones i altres problemàtiques que afecten milions de persones arreu del món. A través del cinema, la música, l'humor, les arts visuals i les activitats participatives, el cicle busca fomentar una ciutadania crítica, informada i compromesa amb les desigualtats globals.

Humor per inaugurar el cicle

L'obertura tindrà lloc el 25 de juny al Cafè del Teatre amb el monòleg de Yunez Chaib, una de les veus emergents de l'humor actual i conegut per ‘La Revuelta’. L'actuació, presentada pel còmic lleidatà Afrocatalà, combinarà humor i reflexió sobre qüestions socials com el racisme i la discriminació. Tot i ser gratuïta, requerirà reserva prèvia.

L'endemà, la programació estarà dedicada a Palestina i als drets de les dones a l'Iran amb les projeccions de Puntes trencades i Gaza mon Amour, a més d'un concert de música persa-flamenca amb Farnaz Ohadi i una intervenció artística en directe d'Azadeh Khajehnasirie.

El dissabte 27 de juny, el focus es traslladarà a l'Amèrica Llatina amb les projeccions de Abuela Grillo, Minerita i La Suprema, que aborden conflictes socials, indígenes i de gènere. La jornada es completarà amb l'actuació de la rapera mexicana Masta Quba.

CINEMON
Cartell del 20è Cinemón, el cicle de cinema solidari que se celebrarà a Lleida del 25 al 27 de juny.

Una proposta per a tota la ciutadania

Durant els tres dies també s'organitzaran tallers familiars, jocs tradicionals i espais gastronòmics interculturals per afavorir el coneixement i la convivència entre cultures. Paral·lelament, es podran visitar les exposicions Humoràlia, Mostra d'Humor Gràfic, a la Galeria de l'IEI, i 30 anys de la Fundació Lleida Solidària, a la Casa dels Gegants.

Organitzat per la Regidoria de Cooperació amb la col·laboració de diverses entitats locals i el suport de la Diputació de Lleida, Cinemón arriba a les dues dècades de trajectòria consolidat com una de les cites culturals i solidàries de referència de l'estiu lleidatà.

Sobre l'autor
Disseny sense títol (64)
Tatiana Fernández
Veure biografia
El més llegit