Dimarts, 29 d'abril de 2025
És notícia

El Banc dels Aliments de Lleida rep el suport de la Fundació ”la Caixa”

Avatar photo
L’entitat social rep una aportació de la Fundació ”la Caixa”, a través de CaixaBank

La Fundació Banc dels Aliments de les comarques de Lleida ha rebut el suport de la  Fundació ”la Caixa”, a través de CaixaBank, amb una aportació de 10.000 euros, per al  projecte “Adequació i millores de l’immobilitzat del Banc dels Aliments de Lleida”  

El Banc dels Aliments de les Comarques de Lleida, creada l’any 2006, és una organització  independent, apolítica, aconfessional i sense ànim de lucre, que té com a objectius principals  lluitar contra el malbaratament alimentari i contra la pobresa, fent arribar els aliments a  persones en situació d’inseguretat alimentària.  

El malbaratament alimentari es compon de tots aquells aliments segurs i nutritius,  inicialment destinats al consum humà, que són rebutjats. El malbaratament representa un  terç de tots els aliments produïts per al consum humà.  

Amb la finalitat de recuperar aquests aliments i tornar-los a la seva funció inicial, el consum  humà, el Banc dels Aliments disposa d’un seguit de programes de recuperació d’aliments (  recuperació d’aliments de la indústria alimentària i les minves de supermercat) i programes  de distribució, mitjançant una xarxa de 63 entitats d’iniciativa social.  

Per tal de dur aquesta recuperació d’aliments i posterior distribució amb les màximes  garanties possibles, es realitzaran, gràcies al suport de la Fundació “la Caixa”, millores en el  transport i en el magatzem per garantir la màxima conservació dels aliments  

A les comarques de Lleida hi ha més de 25.000 persones que estan en situació de pobresa  alimentària. La responsabilitat ciutadana i l’esforç del voluntariat i de les entitats socials és  clau perquè aquestes persones puguin gaudir d’una alimentació digna i adequada.

Els representants de les dues entitats, comptant amb la presència del president del Banc  dels Aliments, Antoni Fo, han signat el conveni per tal de formalitzar la col·laboració de la  Fundació “la Caixa” en aquest projecte.  

A través de l’àmplia xarxa d’oficines de CaixaBank, la més gran d’Espanya, els professionals  poden detectar les necessitats més urgents i properes de cada territori, i canalitzar les ajudes  de la Fundació “la Caixa” dirigides a donar resposta a aquestes necessitats. El 2023, es van  donar suport gairebé 5.850 projectes de més de 5.300 entitats socials. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un turista destrossa el Gegant Indi de Reus en un acte al centre de Barcelona

Notícia següent

La renda de les llars barcelonines creix prop d’un 9,5% el segon trimestre del 2024

Notícies relacionades