Dissabte, 19 d'abril de 2025
És notícia

Balaguer estrena nou monument a la plaça de la Sardana

Avatar photo
La inauguració tindrà lloc el dissabte 27 de juliol durant l’acte de la Ballada dels Fanalets

La plaça de la Sardana de Balaguer comptarà a partir d’aquest estiu amb un monument a la sardana, una de les actuacions previstes durant la capitalitat de la sardana que havien quedat pendents. La recuperació de la proposta s’ha pogut recuperar gràcies a la col·laboració de la Paeria de Balaguer, i la inauguració tindrà lloc el dissabte 27 de juliol durant l’acte de la Ballada dels Fanalets, a partir de les deu del vespre.

Formalment, el monument consisteix en una rotllana formada per quatre dansaires a mida real, que a partir d’unes figures estilitzades fan posició de llargs amb els braços amunt. La realització del conjunt escultòric ha anat a càrrec del mestre de forja Gerard Pons, i s’ubicarà al damunt de les antigues rodes de molí de pedra que hi ha al mig de la plaça, situades al costat sud direcció l’Escola Pia.

Després de descobrir el monument i el parlament de les autoritats, es donarà inici a la tradicional Ballada dels Fanalets, una ballada que se celebra el dissabte més proper a Sant Jaume, i que enguany excepcionalment no es farà a la plaça del Mercadal. La ballada està prevista que comenci amb un galop de benvinguda, a càrrec de les colles de la ciutat i amb la sardana ‘Balaguer Capital de la Sardana’ de Dani Gasulla.

La ballada anirà a càrrec de la cobla Jovenívola d’Agramunt, que conjuntament amb el Col·lectiu Sardanista han preparat un repertori format per grans èxits de la composició actual, amb títols com ‘Petons de matinada’ d’Enric Ortí, ‘La plaça de les il·lusions’ d’Anna Abad, ‘Quina paciència’ de Marcel Artiaga o ‘Blanes’ de Jordi Molina, i s’acabarà amb ‘La iaia Sunsion’, l’obra de Pere Baiges i Jan Castells inspirada en la sèrie ‘Plats bruts’.

El monument a la sardana és un encàrrec de l’Associació Balaguer Capital de la Sardana 2022, entitat en liquidació que n’assumeix tot el cost. En aquest sentit, està previst que a la base del monument s’instal·li una rèplica de la placa commemorativa de la capitalitat que es troba ubicada al vestíbul de la Casa de la Paeria.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
obres Lleida

Tall de trànsit per obres als carrers Humbert Torres i Alfred Pereña, a Lleida

Notícia següent

ACCIDENT MÚLTIPLE | Diversos ferits en un xoc a la C-65 al Gironès

Notícies relacionades