El Magnífic Fest 2026 arriba amb grans expectatives: es preveu arribar als 25.000 assistents, 3.000 més que l’any passat, i celebra el seu cinquè aniversari amb un format que s’obre al territori connectant cinc municipis del Segrià: Aitona, Torres de Segre, Alfarràs, Torrefarrera i Lleida ciutat. La presentació s'ha celebrat avui a l’Espai Cerveser de la fàbrica Mahou San Miguel Lleida.
El festival desplegarà activitats entre els mesos de març i juny, combinant música, arts escèniques, agroturisme i producte Km0, amb la participació de talent emergent i iniciatives locals, com el Centre de Titelles de Lleida, amb propostes familiars.
Els caps de cartell del festival seran Love of Lesbian, Lori Meyers i Joan Dausà, amb un programa que inclou:
- Divendres 19 de juny: Joan Dausà, Lori Meyers, The Molotovs, Svetlana i Kitai
-
Dissabte 20 de juny: Love of Lesbian, Tu otra bonita, Éxtasis, Sobrecero, Alison Darwin i Rafa Ariño
La gran novetat d'enguany és que el festival s’obre al territori, portant la cultura més enllà de Lleida ciutat i creant un relat compartit sota el concepte #LleidaMagnífica.
A l'acte hi han participat l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa; el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn; el cap de vendes de Mahou San Miguel, José Antonio Farràs; el director del Magnífic Fest, Santi Salvador; el president del Consell Comarcal del segrià, David Masot; el tinent d’alcaldia d’Aitona, Eduard Martín; l’alcalde d’Alfarràs, Joan Carles García Guillamon; i la regidora de Cultura, Promoció de la Ciutat i Consum de l’Ajuntament de Lleida, Pilar Bosch.
Talarn ha ressaltat la incorporació de la mostra Stellart, amb la semifinal que se celebrarà el 21 de març a Aitona, per donar visibilitat a grups emergents i permetre que el talent local creixi al territori.
El festival compta amb el suport de la Diputació de Lleida, l’IEI, INAEM, ICEC, Cases de la Música i l’Ajuntament de Lleida, i continua amb l’objectiu de situar Lleida al centre del mapa cultural de l’estiu, oferint “experiències musicals memorables” des de la seva primera edició el 2022.