Alumnat i famílies de l'Aula de Teatre de Lleida, en peu de guerra

Els treballadors de l'actual gestora convoquen una manifestació pel dilluns 16 de juny contra "unes condicions abusives que eliminaràn la cultura de la nostra ciutat", mentre que la Paeria convoca una reunió per aclarir dubtes sobre el nou model

12 de juny de 2025 a les 15:26h

Continua la confrontació i polèmica generada entre l'Associació Cultural Aula de Teatre de Lleida, l'actual gestora de l'Escola Municipal d'Arts Escèniques (EMAE), i la Paeria de Lleida. La setmana passada informavem que els actuals gestors de l'Aula de Teatre de Lleida van decidir no presentar-se al nou concurs de licitació convocat per l'Ajuntament de Lleida, després que en el darrer ple la Paeria acordés substituir l'actual aula per la creació de l'EMAE.

Tal com vam informar la setmana passada, l'Associació Cultural Aula de Teatre de Lleida i actual gestora de l'Escola Municipal d'Arts Escèniques continua en peu de guerra perquè consideren que el nou model licitador suposa una precarització de les condicions laborals. Davant d'aquesta situació, el col·lectiu Joventperl'aula, juntament amb alumnat i famílies vinculades a l'Aula Municipal de Teatre, han convocat una acció reivindicativa pel proper dilluns, 16 de juny, per denunciar públicament que "l'Ajuntament de Lleida està donant unes licitacions falses per l'Aula, amb pujades de pressupostos enganyosos". 

La mobilització començarà a les 18.15 al carrer Major i culminarà a la plaça de la Paeria amb una concentració i la lectura d’un manifest. L’acció prevista inclourà una intervenció artística al carrer i vol ser també una crida a la participació de tota la ciutadania per donar suport a la continuïtat d’un projecte que consideren de valor per al municipi i en un moment en què la cultura a Lleida està reivindicant altres mesures com per exemple no haver de marxar dels seus propis locals, com és el cas del Col·lectiu Cultural de Cappont o l'Associació Promethea del Mercat del Pla, que a partir del juny hauran de buscar-se una altra ubicació.

La Paeria convoca una reunió per aclarir dubtes sobre el nou model de l'Aula de Teatre

FOTO: Paeria / L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, durant una visita a l'Aula de Teatre el novembre del 2024

L’Ajuntament de Lleida atendrà les famílies, l’actual alumnat de l’Aula Municipal de Teatre i les persones interessades a realitzar-hi cursos i tallers en una trobada que es farà aquest divendres, a les sis de la tarda, a la Sala Jaume Magre (c.Bisbe Torres, 2).

En aquesta sessió, oberta al públic, els responsables municipals de la regidoria d’Educació explicaran quin és el model de la nova Escola d’Arts Escèniques Municipals i aclariran tots els dubtes que hi pugui haver sobre el seu funcionament i gestió. En aquests moments, està en procés de licitació el funcionament de la nova escola.

Un nou model d’Escola

El ple de l’Ajuntament de Lleida va aprovar, el passat 30 de maig, la licitació de la gestió per a la creació de l’Escola Municipal d’Arts Escèniques, que donarà continuïtat a l’actual Aula Municipal de Teatre. El nou model de centre es planteja com una evolució dels actuals estudis per ampliar-ne el ventall i abraçar més disciplines de les arts escèniques com la interpretació davant la cámera, arts visuals i plàstiques o dansa.