La cantant, guitarrista i compositora,
Mar Pujol, graduada en Educació Primària-menció en expressió musical per la Universitat de Lleida (UdL) és una de les artistes protagonistes del
Concert d’autor (veu i guitarra) que demà, a les deu de la nit, tindrà lloc davant la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la UdL en la zona enjardinada interior del campus.
Es tracta del primer dels tres concerts que s’oferiran el marc de 17a l’Escola d’estiu de l’Associació d’Ensenyants de Música de Catalunya (AEMCAT) i que organitza conjuntament la FEPTS, el Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària i l’AEMCAT.
La jove cantautora lluçanenca, que descriu la seva música com a folk-pop mediterrani amb influències de Sílvia Pérez Cruz, Marala, Faneka, Maria Arnal, interpretarà alguns dels temes del seu primer àlbum Trepa. Guardonada al 2022 amb el Tendències de Regió 7 i el premi a la Innovació rural al Lluçanès, enguany va ser l’encarregada d’obrir els concerts de la gira de Mishima. A més de Pujol, el concert inclou l’actuació de la gironina, Paula Matamala, estudiant del grau en Educació Primària–menció en expressió musical, creadora del projecte Somiattruites amb altres músics i amb un EP al mercat, Des del cor fins l’estomac.
La vetllada musical comptarà també amb les versions d’altres grups que ens proposa Eduard Pujol, estudiant del Doble Grau d’Educació Infantil i Primària de la UdL, i un dels integrants del grup Atzavara, formació lleidatana guanyadora del 10è Concurs de Música Jove de Santpedor l’any passat, com també les de Josep de la Iglesia, que a més de versions interpretarà creacions pròpies. Les entrades per aquest concert ja estan exhaurides.
Aquest és el primer cop que l’Escola d’estiu de l’Associació d’Ensenyants de Música de Catalunya se celebra a Lleida. Dedicada enguany a la cançó, un centenar de docents de música d’arreu de Catalunya (mestres de primària, professors de secundària i d’escoles de música) es trobaran a la UdL des de demà i fins divendres per compartir experiències i treballar en nous mètodes d’educació musical.