ADIF avança en les obres de prolongació de les vies de les estacions de Juneda i Raimat amb una inversió de 9,5M€

El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, i la subdirectora d’Operacions RC Noreste d’ADIF, Gemma Aliaga, visiten els treballs que es porten a terme per impulsar el trànsit de mercaderies per via fèrria

30 de juliol de 2025 a les 09:02h
El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, i la subdirectora d’Operacions RC Noreste d’ADIF, Gemma Aliaga, visiten els treballs que es porten a terme per impulsar el trànsit de mercaderies per via fèrria
El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, i la subdirectora d’Operacions RC Noreste d’ADIF, Gemma Aliaga, visiten els treballs que es porten a terme per impulsar el trànsit de mercaderies per via fèrria

El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, i la subdirectora d’Operacions RC Norest d’ADIF, Gemma Aliaga, van visitar ahir al matí les obres de prolongació de les vies a les estacions de Juneda i de Raimat que l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF), adscrit al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, està duent a terme per impulsar el trànsit de mercaderies en el tram ferroviari Saragossa-Lleida-Tarragona. Les actuacions tenen un pressupost de 9,5 milions d’euros.

Les obres a les estacions de Juneda i de Raimat s’emmarquen dins el conveni subscrit entre ADIF, Ports de l’Estat i l’Autoritat Portuària de Barcelona per reforçar el trànsit ferroviari de mercaderies a través del Port de Barcelona, aprofitant les sinergies entre el transport ferroviari i el marítim. Segons el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, el tram Saragossa-Lleida-Tarragona és el de major demanda de la xarxa ferroviària amb més de 100 circulacions setmanals per sentit.

Les obres permetran ampliar les vies de totes dues estacions fins als 750 metres de longitud útil, ja que els trens de mercaderies a Europa tenen una longitud estàndard de 750 metres de longitud. Aquesta ampliació de longitud de les vies farà possible l’estacionament dels trens de mercaderies als apartadors de les dues estacions i reforçar, d’aquesta manera, les prestacions del corredor Saragossa-Lleida-Tarragona.

En aquest sentit, el subdelegat José Crespín ha explicat que “som davant una inversió important a les Terres de Lleida que forma part d’un projecte molt més ampli per impulsar el transport de mercaderies per tren com a model de transport més competitiu i sostenible. És, sens dubte, una inversió cabdal ja que el futur del transport de mercaderies passa per potenciar l’ús del ferrocarril”.

Estació de Juneda

Disposa de dues vies i s’està actuant sobre la via d’apartat (via 2) per ampliar la seva longitud fins els 750 metres.

Les andanes de l’estació tenen actualment 153 i 100 metres de longitud respectivament. Quan finalitzin les obres, tindran una longitud de 210 metres i s’hauran adequat per millorar la seva accessibilitat.

Estació de Raimat

Disposa de quatre vies: la via general, dues vies d’apartat i una via mango, també anomenada de seguretat que és una via morta curta que es troba al final d’una via d’apartat, connectada a través d’un desviament.  Les dues vies que allarguen longitud són les dues d’apartat.

Segons les dades facilitades per ADIF, a totes dues estacions ja s’han completat els treballs de topografia i cates i s’han adequat les zones de les instal·lacions auxiliars. També s’ha procedit a treballs de desbrossament, moviment de terres i execució de rases i canalitzacions per al cablejat de les instal·lacions ferroviàries, a més a més, de les fonamentacions per als pals de la catenària.

Les previsions d’ADIF són executar properament el gruix dels treballs de la fase de muntatge i allargament de les vies d’apartat i finalitzar el conjunt d’obres a totes dues estacions cap a finals del primer semestre de 2026.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit