Diumenge, 22 de juny de 2025
És notícia

VNG es prepara per una revetlla de Sant Joan segura i lliure de violències

Avatar photo
Accions preventives, dispositiu de vigilància i control i reforços en els serveis

Vilanova i la Geltrú activarà un ampli dispositiu per garantir que la nit de Sant Joan es pugui celebrar amb seguretat, civisme i respecte, minimitzant riscos i oferint les condicions adequades perquè tothom pugui gaudir de la festa. El pla compta amb la implicació de diversos serveis municipals i cossos de seguretat, i s’ha dissenyat amb l’experiència acumulada d’anys anteriors i la voluntat de reforçar la prevenció, la vigilància i l’atenció a les persones.

Aquests dies en què el foc és tradició, l’Ajuntament recorda que les fogueres han de disposar d’autorització prèvia i complir estrictament la normativa de seguretat. També es recorda que els punts de venda de pirotècnia han de respectar la normativa vigent, especialment pel que fa a la venda a menors.

Punts Lila i atenció sanitària

Un dels elements destacats del dispositiu d’aquest any és el reforç del Punt Lila, que torna a ubicar-se a l’Oficina de Turisme del parc de Ribes Roges. L’espai disposarà d’una carpa d’acollida a l’exterior i un espai tranquil a l’interior, amb atenció especialitzada per part de dues psicòlogues i quatre tècniques. En paral·lel, el servei d’agents de convivència i civisme funcionarà entre les vuit del vespre i les tres de la matinada, amb presència itinerant per la zona costanera i el suport actiu al Punt Lila. L’objectiu és garantir una festa lliure de violències masclistes i LGTBIfòbiques, i reforçar la prevenció a través de la proximitat.

El dispositiu sanitari començarà a les onze de la nit i s’allargarà fins a les sis del matí. Es preveu la instal·lació d’un hospital de campanya al Centre Cívic de Mar, i la presència de tres ambulàncies medicalitzades distribuïdes al Dic de Ponent, a la passarel·la de la Pasífae i a la plaça del Port. A més, un tècnic sanitari es desplaçarà de forma itinerant per tota la façana marítima per donar resposta immediata a qualsevol incidència.

Talls de trànsit a la façana marítima i camins segurs de tornada a casa

Pel que fa a la seguretat i la mobilitat, el dispositiu de la Policia Local manté l’estructura de l’any anterior, amb algunes millores en la planificació del tancament d’accessos a la façana marítima i al barri de Mar. Aquest tancament es farà a partir de les onze de la nit, en funció de l’afluència, i s’iniciarà a la rotonda de Joan Oliver o el carrer de les Canàries. A diferència d’anys anteriors, enguany no es preveu tallar la ronda d’Europa.

Com a mesura preventiva, s’habiliten itineraris segurs de tornada a casa a peu, especialment per la rambla de Lluís Companys i la rambla de la Pau, amb vigilància, i s’intensificaran els controls d’alcoholèmia en punts estratègics de la ciutat.

Reforç de la il·luminació i avançament de la recollida d’escombraries

Pel que fa a l’espai públic, s’està revisant i reforçant l’enllumenat del parc de Ribes Roges, que romandrà encès tota la nit. A més, s’han ampliat punts de llum a zones com el Roc Roi, les pistes de bàsquet i el circuit de trenet de l’AFEVI.. El servei de jardineria ha programat una actuació prèvia de neteja i poda, amb reforç de personal, per garantir que l’espai estigui en bones condicions durant la revetlla i poder evitar zones fosques.

El dispositiu de recollida d’escombraries també s’adapta a les necessitats d’una nit de gran afluència. El servei es farà el dia 23 a la tarda, avançant el servei habitual per evitar acumulacions. Es buidaran especialment els contenidors de cartró, per prevenir riscos.

Horaris de tancament i neteja de les platges

Les guinguetes de la platja aturaran la música i deixaran de servir a les 4.30 h de la matinada, i a les 5 h hauran d’estar tancades completament. Just després, a partir de les 6 h del dia 24, s’activarà el dispositiu de neteja de platges, que començarà simultàniament a la platja de la Farola i a la de la República/Adarró, i anirà avançant en direcció a Ribes Roges.

La neteja de les platges es durà a terme amb una garbelladora, personal de neteja i el suport de la Policia Local i Mossos d’Esquadra, per restituir les condicions de seguretat i salubritat dels espais abans que comenci l’activitat de bany habitual.

Protecció de la platja de Ribes Roges

En l’àmbit ambiental, es manté la prohibició expressa d’utilitzar pirotècnia a la platja de Ribes Roges, coincidint amb l’època de nidificació del corriol camanegre. Per protegir els espais sensibles, s’instal·laran tanques i cintes de senyalització, amb vigilància activa per part d’agents mediambientals entre les 20.30 h i les dues de la matinada. També es preveu una campanya comunicativa amb missatges pedagògics i senyalització específica per informar i sensibilitzar la ciutadania.

Amb aquest dispositiu, Vilanova i la Geltrú vol garantir una revetlla segura, inclusiva i respectuosa amb el medi ambient i amb totes les persones que decideixin gaudir de la nit més curta de l’any a la ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Larrosa saluda a Akiko Shikata

Lleida enforteix llaços amb el Japó

Notícia següent

Solsona convoca els ajuts per a promocionar l’activitat empresarial

Notícies relacionades