Vilanova presenta cinc línies estratègiques per enfortir el comerç urbà

Pla per millorar l'experiència de compra, els serveis al consumidor i l'espai públic

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

El Pla d’Enfortiment del Comerç Local proposa accions en cinc àmbits per consolidar Vilanova i la Geltrú com a capital econòmica i comercial del país. Millorar l’experiència de compra, la comunicació, els serveis al consumidor, l’espai públic i la constitució d’una APEU són les línies de treball per mantenir i reforçar la ciutat com a pol d’atracció comercial. Aquestes accions es treballen de manera coordinada amb l’associació Viu comerç i altres entitats comercials i econòmiques de la ciutat.

El regidor de Promoció de Ciutat, Jordi Medina, explica que el Pla és la “consolidació d’estratègies i l’enfortiment de les polítiques públiques adreçades al comerç”. Després de l’aprovació ahir del pressupost municipal per l’any vinent, Medina recorda que la proposta “respon a les necessitats socials de la ciutat i també a les necessitats econòmiques”.

El president de Viu Comerç, Joan Galimany, reflexiona sobre la realitat actual del comerç local, “trobem que hi ha un abans i un després de la pandèmia”, diu, “ens ha canviat molt la realitat, era necessari fer una reestructuració, creiem que aquest pla estratègic és una bona forma d’apartar-nos els nous temps”. Galimany parla del futur desitjat per la ciutat, “imaginem una Vilanova viva, amb uns carrers dinàmics, on hi hagi comerç”.

Tant l’Ajuntament com l’associació Viu Comerç constaten que amb els confinaments de la Covid-19 es va posar de manifest que Vilanova i la Geltrú atrau compradors de les comarques veïnes, i també que els hàbits comercials van canviar. Per tal de recuperar i enfortir aquesta capitalitat comercial, el Pla proposa accions com la realització de campanyes comercials, la millora de la senyalització, la incorporació de nous serveis al comprador, la creació de nous aparcaments i la digitalització dels comerços, entre altres.

Ajuntament i Viu Comerç aposten per millorar l’experiència de compra, “cal posar en valor el tracte amb el venedor” afirma Jordi Medina. “Volem estar a l’avantguarda d’un comerç de proximitat i d’un comerç diferenciador de la tendència de la gran superfície i de la compra en línia” afegeix Joan Galimany, “que són compres fredes que no t’aporten el caliu ni el tracte humà”.

La campanya de Nadal

Algunes de les accions del Pla d’Enfortiment del Comerç Local de Vilanova i la Geltrú ja estan en marxa. El regidor de Promoció de Ciutat destaca “que aquesta campanya de Nadal és una de les apostes”, amb el videomaping, l’increment dels carrers comercials amb d’enllumenat de Nadal, i el Vilabons, entre altres accions.

Viu Comerç també s’afegeix a les activitats de dinamització de la zona comercial, amb propostes com el Bosc dels desitjos, una activitat pensada pel públic infantil i familiar, que es durà a terme a la plaça de les Neus, del 27 al 30 de desembre a les tardes.

El centre comercial de VNG és una prova pilot de les APEU, les Àrees de Promoció Urbana, legislades des del Parlament de Catalunya, que suposen un canvi de paradigma en la gestió dels espais comercials urbans, que es fa de manera conjunta amb les entitats comercials.