Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

Les principals fires de Vilanova i la Geltrú deixen un impacte econòmic de 8,4 MEUR a la ciutat

Avatar photo

La Fira de Novembre, Temps de Vi i Expo Nadó han reunit 153.000 visitants durant el 2017

La Fira de Novembre, Temps de Vi i Expo Nadó van deixar l’últim any un impacte econòmic de 8,4 milions d’euros a Vilanova i la Geltrú, segons l’estudi que ha fet públic aquest dimarts l’Ajuntament. Les tres fires principals que se celebren a la ciutat van aplegar un total de 153.000 visitants, gairebé la meitat dels quals provenia de fora de la comarca del Garraf. L’estudi també recull la valoració dels assistents, que han puntuat amb un 8,12 la qualitat de Temps de Vi, un 7,99 Expo Nado i un 7,28 la Fira de Novembre. La diferència entre els resultats, segons la consultoria The Whatsons, autora de l’estudi, és habitual perquè el primer cas és un esdeveniment gastronòmic, mentre que la resta són fires comercials.
De l’estudi presentat aquest dimarts, se’n desprèn que la Fira de Novembre va generar un impacte econòmic a la ciutat de 6,2 MEUR, amb un retorn de 119,83 euros per euro invertit. Pel que fa a Temps de Vi, l’impacte a Vilanova va ser de prop d’1,1 MEUR, amb un retorn de 31,41€ per euro invertit. Finalment, en el cas d’Expo Nadó, l’impacte va superar els 1,1 MEUR i el retorn per euro invertit va ser de 17,7€.

Des de la consultora han advertit que la diferència entre les xifres de la Fira de Novembre respecte els altres dos esdeveniments rau principalment en el fet que la primera acull un espai de venda de cotxes, fet que dispara l’impacte econòmic en relació a Temps de Vi i Expo Nadó.

Pel que fa als visitants, la Fira de Novembre va reunir aproximadament 79.000 persones, Temps de Vi en va atraure 43.000 i Expo Nado, 31.000. En el primer cas, un 77% del públic era procedent del Garraf, mentre que a Temps de Vi els assistents de la zona representen un 61% i, en el cas d’Expo Nadó, un 45%. El motiu, segons The Whatsons, és la singularitat d’aquest últim esdeveniment fora de la ciutat de Barcelona.

Pel regidor de Promoció Econòmica de Vilanova, Juan Luis Ruiz, “les xifres demostren la bona salut de les tres fires”, i ha assegurat que aquests esdeveniments reforcen la “capitalitat comercial de Vilanova dins el Gran Penedès”. Ruiz ha destacat la bona valoració que reben totes tres fires per part dels assistents i ha assegurat que un dels trets que contribueixen a aquest èxit és el fet que se celebren al centre de la ciutat, sense ubicar-los a un recinte firal tancat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Vilanova revisarà la distribució dels habitatges turístics per “prevenir concentracions excessives”

Notícia següent

La DO Penedès renova la imatge reivindicant els 2.700 anys d’història del vi al territori

Notícies relacionades