Dijous, 12 de juny de 2025
És notícia

La JNC reclama una solució envers el peatge de Vallcarca

Avatar photo

En la moció presentada es reclama una rebaixa del preu actual de la barrera,bonificacions pels residents al Garraf i al Baix Penedès, i exigeixen ‘’accelerar la transició a la implementació de la vinyeta

Imatge de la presentació de la moció. Foto: Cedida

La Joventut Nacionalista de Catalunya de la comarca del Garraf va presentar, el passat dissabte 12 de gener, una moció d’urgència al Consell Nacional de la organització, celebrat a l’auditori de la Universitat Pompeu Fabra, per denunciar l’augment abusiu del preu dels peatges de la C-32 al territori.

En referència al text de la moció; hi denuncien que la barrera de Vallcarca és la tercera més cara de tot el país, pel darrere del Túnel del Cadí i els túnels de Vallvidrera. Això sí, hi puntualitzen una diferència, i és que els altres tenen bonificacions pels residents al territori i els del Garraf no. Altrament, expliquen també que el preu per quilòmetre d’aquesta via se situa en els 0,58€, molt per sobre de la mitjana de Catalunya que es troba entre el 0,1-0,2€.

D’altra banda, i basant-se en un informe fet pel Consell Comarcal del Garraf, exposen el greuge econòmic que suposa per la comarca aquest peatge. Els joves expliquen que aquesta problemàtica frena el creixement econòmic i perjudica a les empreses de la zona, així com la seva contractació. Tanmateix, expressen que és un obstacle per atraure estudiants que vulguin fer la seva formació a la universitat de la capital, com també els graus mitjans i superior que ofereix la resta de la comarca.

I finalment, acorden reclamar una rebaixa del preu actual de la barrera,bonificacions pels residents al Garraf i al Baix Penedès, i exigeixen ‘’accelerar la transició a la implementació de la vinyeta com a pas previ al pagament per quilòmetre’’.La moció va aprovar-se per pràctica unanimitat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Exhaurides les entrades per Ara Malikian i per Love of Lesbian al Teatre Fortuny

Notícia següent

En marxa una operació antiterrorista a Barcelona

Notícies relacionades