Carnaval 2025 a Vilanova i la Geltrú: Tots els detalls

alvaro ramirez
Una festa en què des dels més petits fins als més grans tothom i té el seu espai
Presentació Carnaval Vilanova i la Geltrú 2025

Del 27 de febrer al 5 de març Vilanova i la Geltrú inaugurarà una nova edició del Carnaval. Una vegada més i per últim cop a càrrec de la Federació d’Associacions per al Carnaval (FAC). Una ocasió especial on hi haurà una gran oferta d’activitats durant cada jornada des del matí fins a la mitjanit. 

Carregat de novetats, el d’enguany es proposa de nou per tornar a batre rècords. La participació en alguns dels actes estrella com les comparses, serà el punt fort d’un dels esdeveniments anuals més importants i participatius de la localitat de Vilanova i la Geltrú. L’aparició de l’ecocaramel i l’increment dels recursos pressupostaris són 2 altres aspectes a valorar molt positivament. 

 

Més de 100 actes 

Fins a 74 entitats de la FAC han preparat amb dedicació, passió i il·lusió els més de 100 actes incorporats dins el programa confeccionat per a tots els públics. Així ho trasllada el cartell d’enguany a càrrec de Laura Ferrater, que ha dissenyat una imatge personal i identificadora de la mateixa festa. En aquest es deixa veure fins a 7 elements per a cadascun dels dies que dura la festa: la merenga, el confeti, les plomes, els caramels, els paperets, l’ordi i la cendra. 

De la mateixa manera, seguint la mateixa línia continuista d’anys anteriors, el diumenge de comparses serà el dia més esperat. Les comparses s’enllestiran amb la guerra més dolça de l’any. Un dia en què es reuniran gairebé 10.690 parelles, assolint un nou rècord a la localitat, tal com ho detallava el president de la FAC, Dídac Santos. Aquesta xifra repercutirà un total de 21.380 persones repartides en 168 banderes amb l’acompanyament incondicional de 165 xarangues per fer sonar la inconfusible marxa del Turuta. 

 

La partida econòmica, clau 

El pressupost és un dels altres aspectes que ha millorat amb l’entrada del nou govern municipal, segons detallava la regidora de cultura i patrimoni, Eva Bolaño. Se superarà els 200.000 € dividits entre l’aportació del consistori i la resta a càrrec de subvencions de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i les esponsoritzacions. 

Un altre dels objectius assolits per l’organització, era abaratir costos amb els preus del caramel. Amb la compra de l’ecocaramel, amb un preu de sortida de 3,5 € el quilo durant els 3 pròxims anys, es preveu que gairebé el 70% sigui d’aquesta tipologia. 

 

Més localitzacions a la ciutat

Pel que fa als altres actes del cartell, la plaça de les Neus incrementarà el seu protagonisme dins la festa, gràcies a un nou escenari, similar al de la plaça de la Vila, que equipararà la importància dels actes que se celebrin, com les guerres infantils del diumenge de Comparses, els Coros infantils o els concerts que es faran en aquest espai. 

Els concerts es traslladaran al centre, i tots tenen com a horari límit les 3 de la matinada, exceptuant els balls del Comparser a l’exterior, que finalitzaran a les dotze de la nit. Divendres de l’Arrivo hi haurà actuacions a totes dues places, la de la Vila i la de les Neus. Des de dissabte de mascarots fins al dimarts de Vidalot, se celebraran més actuacions musicals donant per enllestit lúltim carnaval organitzat per la FAC.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Obres al Mercat d'Amposta

Avancen les obres de substitució del clavegueram del Mercat Municipal d’Amposta

Notícia següent
Ajuntament-Barcelona-1

La següent fase dels Pressupostos Participatius de Barcelona tindrà gairebé 800 projectes

Notícies relacionades