Amb l’objectiu de crear una relació més propera amb els ciutadans, el projecte “l’Alcalde al teu barri” visitava ahir els espais i equipaments de La Collada i el Fondo Somella com la mancomunitat de Tegar del Garraf, entre d’altres.
Nova reunió als barris de Vilanova
El veïnat va tenir l’oportunitat de traslladar queixes, neguits i suggeriments als responsables municipals en una trobada al Centre Cívic. Propostes de millora com l’enllumenat, l’accessibilitat del transport, i el servei de neteja, van ser alguns punts del dia. Segons l’alcalde de la ciutat, Juan Luis Ruiz, aquesta proposta és una manera de fer present el compromís entre l’Ajuntament i el ciutadà. La iniciativa “L’alcalde al teu barri” consisteix a fer visites més personalitzades i extenses de la mà del mateix batlle.
Aquestes visites es van posar en marxa el passat mes de novembre i des del consistori calculen visitar un barri diferent cada mes. Des d’aleshores ja s’ha dut a terme aquesta iniciativa als barris de Mar i la Geltrú, convertint-se aquesta en la tercera trobada. Es pretén poder visitar instituts, escoles, comerços i tot allò relacionat amb l’activitat quotidiana de la zona. També actua com una trobada oberta a la ciutadania per crear un espai de conversa.
Canvi amb els nous regidors de barri
Fins ara, el programa de “L’alcalde als barris” es concentrava en una reunió periòdica on el govern mantenia un contacte directe amb els veïns. Des de l’entrada del nou govern, aquesta iniciativa ha fet una evolució ampliant l’activitat. Es destina una jornada durant la qual el consistori mantindrà reunions i contactes amb veïns, agents socials i comerciants del barri.
Per fer-ho possible, la incorporació de la figura del regidor de Barri a Vilanova ha facilitat aquestes trobades on els veïns se senten més escoltats. Dividits en 9 sectors, s’ha assignat un representant municipal, que un cop al mes obrirà una agenda exclusivament per tractar temes d’aquell sector. Cadascun dels regidors i regidores de barri ja han fixat una tarda al mes per poder tenir aquest contacte directe amb els veïns. Seran reunions amb cita prèvia i es faran als centres cívics.