Veïns de Vilanova denuncien un “col·lapse” entorn la platja del Prat

L'Ajuntament defensa les noves zones verda i blava per la necessitat d'endreçar el trànsit

El barri del Prat de Vilanova, a Vilanova i la Geltrú, ha estrenat aquest estiu àrees verdes i blaves per regular l’aparcament d’una zona de platges que està situada als afores de la ciutat, tocant a Cubelles. L’Ajuntament ho justifica per la necessitat d’endreçar el trànsit, ja que els cotxes aparcaven a llocs no permesos, mentre la dificultat per trobar un lloc provocava una circulació constant de vehicles. Els veïns, però, asseguren que la mesura ha “col·lapsat” el barri. Denuncien que l’àrea verda -preferent per a residents- no té prou places per absorbir tots els cotxes de la gent que hi viu tot l’any. Això, diuen, els obliga a utilitzar una àrea blava que consideren abusiva. Aquest diumenge tallaran l’accés al barri per manifestar-se.
Des d’aquest estiu, totes les places d’aparcament als carrers del Prat de Vilanova són de zona blava i verda. La mesura va entrar en servei a finals de juny i serà vigent fins el setembre. En paral·lel a regular l’estacionament, s’han ampliat voreres i reduït espais d’aparcament, s’han senyalitzat camins de vianants, s’han instal·lat pilones per impedir cotxes mal aparcats i també s’ha regulat la velocitat a màxims de 20 i 30 km/h.

L’objectiu, segons l’Ajuntament, és posar ordre a un barri que cada estiu vivia un caos circulatori, especialment provocat per visitants que els caps de setmana passen bona part del dia a les platges de la zona. El govern local remarca que els veïns s’havien queixat reiteradament d’aquesta situació, i els mateixos residents admeten que era necessari resoldre-ho.

La solució, però, ha desfermat la polèmica al barri. De les gairebé 650 places d’aparcament senyalitzades, 414 s’han destinat a zona verda, d’ús gratuït per als residents del Prat de Vilanova. Els veïns, però, recorden que al barri hi ha 850 famílies, 450 de les quals hi estan empadronades i, en molts casos, tenen dos vehicles. Per això consideren que l’espai preferent que s’ha previst per a ells és “del tot insuficient”.

A més d’aquesta manca d’espai, els veïns critiquen que a la zona verda també hi puguin aparcar els visitants al mateix preu que als aparcaments de zona blava. Una situació que es dona especialment els caps de setmana. “Això és un xollo per a ells”, s’exclama a l’ACN el president de l’Associació de Veïns del Prat de Vilanova Manel Garcia, que recorda que la majoria d’aparcaments verds estan situats més a prop de la platja.

Garcia exigeix a l’Ajuntament que l’àrea preferent per a residents passi a ser exclusivament per a ells. Assegura que el fet que els visitants puguin aparcar a la zona verda obliga els veïns a dur els seus cotxes a la zona blava, on no gaudeixen de cap descompte. “Veient com han fet el nou sistema d’aparcament, arribem a la conclusió que no han escoltat els veïns i només han buscat l’afany recaptatori”, denuncia Garcia.

El president recorda que al barri Baix a Mar de Vilanova –situat a la zona propera al port pesquer i al far-, la zona verda és només per a residents i exigeix poder disposar del mateix tracte. Garcia creu que el consistori “menysté” els veïns del Prat de Vilanova, i ho atribueix al fet que estan situats a la perifèria de la ciutat, tocant a Cubelles. “Nosaltres també som Vilanova, però fa anys que no comptem per a res”, insisteix.

Per fer sentir el seu malestar i exigir l’ús exclusiu de la zona verda per als residents, els veïns es manifestaran diumenge de 10 h a 12 h a l’accés al Prat des de la carretera C-246a. Si les negociacions no avancen, adverteixen que la setmana següent repetiran la protesta i també tallaran l’enllaç amb Cubelles. No descarten acabar fent una manifestació cada dia.

El to combatiu, però, no ha estat ben rebut per l’Ajuntament de Vilanova. El regidor de Mobilitat, Antonio Palacios, lamenta les protestes perquè assegura que el sistema d’aparcament es va desplegar de forma consensuada amb els veïns. Palacios remarca que el consistori hi ha invertit prop de 300.000 euros, “una de les majors despeses fetes mai al barri”, i garanteix que es va acordar un calendari d’avaluació per ajustar la normativa.

“Tenen el dret a manifestar-se, però volem continuar treballant per millorar la situació actual”, apunta el regidor, que nega que hi hagi cap “col·lapse”. Palacios obre la porta a trobar una solució que respongui parcialment a les peticions del veïnat per restringir l’ús de la zona verda, però demana als portaveus seure a negociar abans de tirar endavant les protestes. El consistori ja avisa, però, que el Prat de Vilanova “és un barri on ha de ser possible que tothom hi pugui accedir”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tortosa inicia el Ban de la Festa del Renaixement amb la confiança de poder recuperar la 25a edició l’any vinent

Notícia següent

El pregó de Jordina Rincón-Torroella enceta la Festa Major 2021 de Blanes

Notícies relacionades