Dimarts, 11 de febrer de 2025
És notícia

La vaga de lloguers arriba a Sitges i Vilanova i la Geltrú després de l’èxit a Salou i El Vendrell

Avatar photo
Són promocions “construïdes amb fons públics” i que van acabar “en mans de la Caixa”, segons el Sindicat de Llogateres
Manifestació per l'habitatge a Barcelona
Milers de persones clamen contra els lloguers abusius i amenacen amb una vaga històrica | FOTO: Lourdes Tasies

Els primers casos de vaga de lloguers a Catalunya, que s’han donat en blocs del Vendrell (Baix Penedès) i de Salou (Tarragonès), s’han tancat amb èxit. El Sindicat de Llogateres ja preveu noves vagues de lloguers en altres municipis catalans, entre ells Sitges i Vilanova i la Geltrú.

El portaveu de l’entitat, Enric Aragonès, ha explicat que es preveu que una nova vaga comenci en una promoció de Sentmenat (Vallès Occidental), probablement durant el mes de març. A més, se n’estan preparant també en blocs de Banyoles (Pla de l’Estany), Sitges i Vilanova i la Geltrú (Garraf).

En tots els casos esmentats, segons Aragonès, són promocions “construïdes amb fons públics” i que van acabar “en mans de la Caixa”, concretament gestionats per InmoCriteria.

El sindicat demana a l’Incàsol que compri totes aquestes promocions i indica que de moment n’ha adquirit nou. D’aquestes, dues són les promocions de Salou i del Vendrell que van fer vaga de lloguers, és a dir, tot el bloc va deixar de pagar la quota mensual del lloguer perquè la Caixa imposava “clàusules abusives” i perquè “no mantenia adequadament els edificis”.

Aragonès ha explicat que l’Institut Català del Sòl (Incasòl), organisme de la Generalitat, ha comprat els edificis de Vendrell i Salou i que les persones a qui els contractes s’havien acabat n’estan signant de nous. Ha afegit que no hi ha hagut cap demanda relacionada amb la vaga de lloguers.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Hospitalet de Llobregat engega el Pla local d’acció per la inclusió social

Notícia següent
ajuntament-tortosa-parquing-alfons-xii (1)

Tortosa treu les targetes reservades i gratuïtes del pàrquing de la plaça Alfons XII per la corporació municipal

Notícies relacionades