La promoció del peix de Vilanova i la cuina local elaborada amb les captures de la llotja de Vilanova i la Geltrú centra la segona edició del San Miguel aquest cap de setmana del 13, 14 i 15 d’octubre.
El Museu del Ferrocarril de Catalunya a Vilanova i la Geltrú repeteix com a escenari de luxe per aquesta festa per als sentits que coorganitzen l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, San Miguel Magna i Gremi d’Hostaleria de Vilanova, amb la producció de l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT). La gamba de Vilanova i el peix de fresc seran els ingredients principals de les 16 propostes de plat que s’oferirà en el recinte del museu, tots a un preu de 5 euros.
Entre algunes d’aquestes propostes trobarem cananes a la bruta, un caldós de galeres; rigatoni amb calamars de Vilanova, pa Bao amb calamar de Vilanova, canelons amb ceps i gamba vermella de Vilanova; ceviche de corbina i gamba de Vilanova. Una proposta que deixa clara la varietat, diversitat i riquesa de la gastronomia local i la capacitat i creativitat dels restauradors implicats, sigui amb propostes tradicionals o amb noves interpretacions que aquests cuiners plantegen.
Els nous restauradors locals que han acceptat el repte en aquesta segona edició són: Arrosseria Kiko, El cafè del Mar, Espai de la Carme, Taverna Kurama, L’Hac Restaurant, La Senalla / El Rebost de la Senalla, Monbar, Sa barra-BBT-2 Restaurant & Cocteleria i Valentí · Gelats d’Autor
Durant els tres dies del GastroFest s’ha elaborat un seguit d’activitats gratuïtes com concerts i sessions de dj’s perquè no falti el ritme en el gran espai del dipòsit de locomotores del Museu del Ferrocarril. Igual que en la primera edició, els show cockings de l’Aula de Cuina permetran als restauradors locals compartir espai amb altres referents de la gastronomia com Eric Ochoa&Novo, xefs del projecte GastroGaratge o Mònica Escudero, periodista i editora d’El Comidista del diari El País. Altres activitats previstes són maridatges i tastos de cerveses, un concurs de tiratge.
Com en edicions anteriors, San Miguel GastroFest també vol ser un esdeveniment sostenible i que contribueixi a minorar els residus i emissions que genera l’esdeveniment. Les impressions del 90% del material gràfic de la fira es realitzen en fusta i cartró reciclats, tot evitant el plàstic. Dins la seva política de responsabilitat social en l’esdeveniment hi treballen persones en risc d’exclusió social integrades dins el projecte de la Fundació Mescladís. San Miguel, amb un centre de producció a Lleida des de 1957.