Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Sitges manté l’aposta pel mercat britànic i es promou com a destinació a la fira World Travel Market

Avatar photo

La regidora de Turisme, Aurora Carbonell, ha estat present a la fira WTM, una de les més importants del sector turístic. El perfil de turista de la Gran Bretanya és el que genera més pernoctacions al municipi

Imatge de la regidora Aurora Carbonell. Cedida

Sitges ha estat present a la fira World Travel Market de Londres, una de les fires internacionals turístiques més importants del món adreçada a agents i professionals del sector, que se celebra del 6 al 8 de novembre. En el marc de la WTM, la regidora de Turisme, Aurora Carbonell, s’ha desplaçat a Londres on ha assistit a diferents reunions i conferències sobre responsabilitat, salut i seguretat en els viatges, Instagram i viatges, i polítiques de gènere en la industria turística. La regidora de Promoció Econòmica,Turisme i Platges, Aurora Carbonell, ha destacat que “ens interessa promoure la destinació de Sitges al mercat britànic perquè podem fer difusió d’una àmplia oferta turística amb reclams interessants per atreure el públic que busca turisme familiar i el sol i platja juntament amb turisme cultural, gastronòmic i activitats de natura”.

Segons dades relatives al perfil de turista del 2017, els turistes britànics són els que estan més nits al municipi. La seva estada a Sitges presenta una tendència a l’alça en els darrers 3 anys arribant a una mitjana de 6’3 nits, gairebé una nit per sobre que la dada del total de l’entorn. A més, els turistes provinents de la Gran Bretanya també són els que més gasten en allotjament (una mitjana de 444,5€ per persona/estada)  i els que més despesa fan a la destinació (455,9€ per persona). El 78,3% s’allotja en hotels. El mercat britànic és el mercat estranger més elevat a Sitges. Suposa el 18,9% del total de turistes, per sobre la mitjana de l’entorn de Barcelona que se situa en el 9,6.

La regidora Aurora Carbonell ha avançat que “en el Pla d’Accions 2019 el mercat britànic continuarà sent prioritari, però estant molt atents a la seva evolució a conseqüència del Brexit. També es potenciaran nous mercats com l’asiàtic i l’americà, ja que es preveuen creixements en els propers anys”.

Catalunya, la costa catalana, Barcelona i Sitges són un referent per al mercat britànic i l’estimació és que segons el gerent del Gremi d’Hostaleria de Sitges, Alejandro Eguía “el mercat britànic continuï sent el número 1 de visitants estrangers”. Alejandro Eguía assegura que “de cara l’any estarem molt atents a l’evolució d’aquest perfil de turista i de les conseqüències que pugui generar el Brèxit”. 

La fira WTM compta amb la presència de més de 5.000 expositors de 180 països i 3.000 periodistes de tot el món. Té representació de tots els sectors de la indústria turística, des d’organismes públics i privats fins a companyies aèries i de creuers, passant per hotels i iniciatives de turisme responsable. L’edició de l’any passat va comptar amb la presència de quasi 27.000 visitants.

Sitges ha participat a la World Travel Market, com en altres edicions, juntament amb altres poblacions com Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Santa Susanna a través del mostrador de l’Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona, sota el paraigües de l’Agència Catalana de Turisme.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Nova senyalització per als camins rurals d’Amposta

Notícia següent

Els CAP de Tarragona fan vaga del 26 al 30 de novembre

Notícies relacionades