Dilluns, 21 d'abril de 2025
脡s not铆cia

Els Museus de Sitges reformulen les activitats d’estiu

L'aforament als espectacles es reduir脿 a la meitat de l'habitual

Pla obert del regidor de Cultura de Sitges, Xavier Salmer贸n, i del director del Consorci de Patrimoni, Pere Izquierdo, durant la presentaci贸 del Sitgestiu. ACN

La crisi sanit脿ria ha dut els Museus de Sitges a reformular el Sitgestiu, la programaci贸 que cada any ofereix diferents activitats culturals durant els mesos de juliol i agost a l’entorn del Cau Ferrat, el Maricel i la Fundaci贸 St盲mpfli. En lloc d’una programaci贸 estable amb diverses sessions d’un mateix espectacle, aquest any s’ha redu茂t el nombre d’actes i tots seran diferents “amb un petit punt d’innovaci贸 per descobrir aspectes nous dels museus”, ha destacat el director del Consorci de Patrimoni de Sitges, Pere Izquierdo. Al mateix temps, es prescindeix dels actes a l’interior dels equipaments i tot es far脿 al Rac贸 de la Calma i a les terrasses dels museus, on l’aforament es reduir脿 a la meitat del que seria habitual.

“El Sitgestiu s’havia de fer s铆 o s铆 perqu猫 forma part del serveis dels Museus de Sitges i 茅s tant important com una obra que estigui penjada en una paret”, ha defensat aquest dimarts Izquierdo durant la presentaci贸 de la nova programaci贸, tot admetent que havien valorat la possibilitat de fer actes en l铆nia si la crisi de la covid-19 impedia esdeveniments presencials.

Finalment, la reformulaci贸 del Sitgestiu ha passat per treure els actes de les sales dels museus per celebrar-los tots a l’aire lliure, alhora que s’ha diversificat la programaci贸. Si anys enrere cada dia de la setmana s’oferia el mateix espectacle, aquest cop tots els actes seran diferents. Aix铆, entre juliol i agost s’han programat concerts de m煤sica cl脿ssica, espectacles d’貌pera, concerts de jazz, un recital po猫tic, visites nocturnes tem脿tiques, exposicions, tallers familiars, una sessi贸 de cinema a la fresca i tamb茅 activitats paral路leles.

Tot se celebrar脿 al Rac贸 de la Calma i a les terrasses dels museus, amb aforament redu茂t per garantir el distanciament social i evitar el risc de propagaci贸 de la covid-19. Tamb茅 es distribuir脿 gel a tots els assistents. “Deixem els espais muse铆stics per ser visitats amb tranquil路litat i apostem per desenvolupar totes les activitats a l’aire lliure”, ha destacat el regidor de Cultura, Xavier Salmer贸n.

Salmer贸n tamb茅 ha assenyalat que s’ha aprofitat la programaci贸 del Sitgestiu per encabir actes relacionats amb el Festival de Jazz Antic i la Festa de la Poesia, dos esdeveniments que es van haver de cancel路lar degut a la crisi del coronavirus. En el primer cas, el dijous 23 de juliol se celebrar脿 una jam session amb vuit musics al Rac贸 de la Calma, mentre que el 6 d’agost es far脿 un homenatge a la Festa de la Poesia amb un recital de Mazzoni i les veus de sis poetes.

Pel que fa a les visites nocturnes tem脿tiques, se n’han programat quatre relacionades amb la Malvasia, l’astronomia i l’art contemporani. Una d’elles, al Museu Maricel, permetr脿 visitar el Claustre de davant el mar, on habitualment no es permet l’acc茅s.

Pere Izquierdo ha subratllat la varietat de les activitats nocturnes i l’ocasi贸 de gaudir de les terrasses “espectaculars”, tot recordant que anys enrere les visites de nit nom茅s es feien si hi havia lluna plena, 煤nicament per contemplar-la.

Les entrades per a tots els actes es poden comprar al web dels Museus de Sitges, i van dels 5 als 12 euros. El cinema a la fresca i les dues activitats paral路leles seran d’acc茅s gratu茂t.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿. Els camps necessaris estan marcats amb *

Not铆cia anterior

Espanya no t茅 data per reobrir les fronteres

Not铆cia seg眉ent

Els Mossos d’Esquadra investiguen la violaci贸 d’una noia a Lloret de Mar

Not铆cies relacionades