El comerç de Sitges distribuirà entre els clients mascaretes fantàstiques del 8 al 18 d’octubre

49 botigues i establiments de Sitges lliuraran als seus clients un dels 8 dissenys de mascareta per una compra mínima de 20 euros

La regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges impulsa diferents iniciatives per dinamitzar el comerç de proximitat i crear sinergies amb esdeveniments com el Sitges – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que se celebra del 8 al 18 d’octubre.

A partir del dijous 8 i fins que finalitzi el Festival, una cinquantena d’establiments distribuiran entre els seus clients, per una compra mínima de 20 euros, mascaretes inspirades en grans títols de gènere fantàstic i de terror, i en algunes de les pel·lícules de David Lynch, Gran Premi Honorífic del Sitges 2020. Es tracta d’una col·lecció de vuit dissenys diferents que han estat dissenyats i confeccionats per dues empreses locals. Per saber on aconseguir cadascuna de les mascaretes es pot consultar el llistat en aquest web.

El regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, ha explicat que “la iniciativa està despertant una gran expectativa entre fans i seguidors del cinema fantàstic i de terror. És una bona proposta que permet conèixer i potenciar el teixit comercial de la vila”. Escolà ha afegit, que “per tenir la col·lecció completa caldrà visitar vuit establiments diferents”.

En total s’han distribuït 2.000 mascaretes entre els establiments participants del Centre i del Poble Sec. A més, els comerços participen en el concurs de decoració d’aparadors amb motius fantàstics i de terror, que promou la Fundació del Sitges – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya.

Un membre de l’organització del Festival, un representant municipal i de Moritz com a principal patrocinador, a més d’un convidat del sector del disseny i la creativitat, formaran el jurat que determinarà quins són els millors aparadors. Es nomenaran tres guanyadors que seran obsequiats amb diferents premis, viatges, nits d’hotel, àpats, entrades i marxandatge del Festival de Sitges. Els tres aparadors finalistes es donaran a conèixer el dimarts 13 d’octubre, al Facebook oficial del Festival.

La distribució de mascaretes i el concurs d’aparadors s’emmarquen en la campanya #ComerçFantàstic, que inclou també la gimcana infantil ‘Troba la lluna Méliès’. Un joc de recorregut itinerant en el que els infants hauran de trobar una reproducció de la lluna que s’amagarà als aparadors dels comerços de Sitges.

Un cop localitzada, els participants hauran d’omplir una butlleta que podran dipositar a les urnes instal·lades al Mercat Municipal. L’activitat s’inspira en la pel·lícula ‘Viatge a la lluna’, de Géorges Méliès, que celebra el seu centenari aquest 2020.

La darrera iniciativa de #ComerçFantàstic, convertirà la plaça de Catalunya del Poble Sec en un espai de projeccions amb els Curts a la Fresca. El divendres 9 d’octubre, a les 20.30 hores, es projectaran ‘Tu último día en la tierra’ de Marc Martínez; ‘Robot will protect you’ de Nicola Piovesan; ‘La última navidad del universo’ d’Adrián Cardoña i David Muñoz, i ‘Budfoot’ de Tim Reis i James Sizemore. L’accés a l’espai serà limitat segons l’aforament permès i se seguiran totes les mesures sanitàries exigides en l’actualitat.