Com la majoria de destinacions turístiques, Sitges està passant aquests dies per moments difícils a causa de la pandèmia del coronavirus amb establiments tancats i sense el bullici habitual al carrer, que la fa tant singular. Però aquesta situació també ha tret a la llum, un altre intangible molt característic de la vila, la solidaritat dels seus ciutadans, empresaris, institucions i el ric teixit associatiu del municipi.
Més enllà de ser una vila oberta, cosmopolita i innovadora, Sitges destaca també pel seu caràcter solidari i un cop més les sitgetanes i els sitgetans posen de manifest que estan responen amb iniciatives solidàries per minimitzar el risc de contagi. L’Ajuntament de Sitges gestiona i coordina totes les accions de voluntariat i donacions. S’ha creat una bossa de 260 voluntaris i voluntàries per fer tasques socials, dels quals se’n deriven uns 70 serveis setmanals que cobreixen les necessitats de la gent gran i les persones vulnerables. També han sorgit altres xarxes de solidaritat com el grup de cosidores i cosidors que han fet més de 2.000 mascaretes de roba per distribuir-les entre els treballadors municipals, voluntaris, entitats i persones a títol individual. També hi ha un altre grup de sitgetans que fabriquen mascaretes amb impressores 3D i suports de portes. Com ha resultat ja s’han fet més de 400 mascaretes amb 3D.
Hotelers i restauradors de la vila també han posat en marxa accions vinculades amb la crisi sanitària actual. Establiments emblemàtics hotelers s’han convertit en hotels medicalitzats o en espais d’acollida per a persones sense sostre, i el sector de la restauració ha donat menjar per als sanitaris, entre altres iniciatives.
Petites empreses vinculades amb l’àmbit esportiu ofereixen classes gratuïtes online per al benefici de la col·lectivitat i els artistes locals comparteixen els seus talents per a totes aquelles persones que s’hi volen afegir a través de les xarxes socials.
Empreses de tots els sectors i particulars han donat aquests dies material i han ofert a l’Ajuntament de Sitges els seus serveis per col·laborar en aquesta crisi del coronavirus que obliga a tota la ciutadania a actuar no només de manera individual sinó, sobretot, de manera col·lectiva, responsable i solidària.
Aquestes col·laboracions també s’afegeixen a accions com les donacions de dispositius electrònics (mòbils i tauletes) que són habilitades per a usos educatius i que es destinen a famílies que no en tenen.
Així, mentre no pot començar al temporada turística, Sitges dedica temps i esforços d’aquest impàs, a un dels valors que també posa de relleu la Certificació Biosphere que entén la Sostenibilitat, com també un equilibri territorial i social.
El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha insistit que els responsables de seguretat ciutadana són…
La darrera jornada d’Andoflora ha començat amb un homenatge als pioners de la fira, que…
Un accident de trànsit s'ha emportat la vida d'un home que circulava en moto en…
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) donarà un major servei aquest dilluns 13 de maig a…
Aquesta matinada s'ha desencadenat un incendi, d'origen desconegut fins al moment, a Vilatenim, entitat de…
L'R4, L'R3, l'R7 i l'R1 han arrencat el servei aquest dilluns amb el pla alternatiu…
Esta web utiliza cookies.